dinsdag 16 oktober 2012

dinsdag 16 oktober 2012

Vandaag begint voor ons om 8 uur. Ik ga uit mijn bed en ik ben om half 9 klaar met mijn ochtendritueel. We gaan naar beneden voor het ontbijt. De kinderen lopen nog lekker in pyjama rond. Ik heb met hen afgesproken dat we in de ochtend tijdens het ontbijt met elkaar gaan bedenken wat leuk is om te doen. Tijdens het ontbijt is het plan om als verrassing voor papa een taart te maken. Een leuk idee vind ik en de vraag is welke taart we dan gaan maken. Ze kiezen er twee uit, een monchou taart en een pepernotentaart. Ik ga op internet op zoek naar recepten en als ik die gevonden heb maak ik samen met Puck de boodschappenlijst. Het duurt echter even voordat we weg kunnen, omdat Guus en Teun weer als jonge welpen door het huis gaan. Het is voor mij dan ook vanzelfsprekend dat het eindigt in een huilpartij. Ik besluit maar weer eens wat decibellen het huis in te gooien gepaard met een dreigement. Als zij niet gezellig willen doen dan ga ik ook in staking en zijn de taarten van de baan. Het werkt en even later gaan we inkopen doen. Teun niet, die is bij Nick aan het spelen. Guus en Puck krijgen elk een mandje met wieltjes en rennen enthousiast de winkel door om alles op de lijst in hun mandjes te doen. Als we alles hebben helpen ze bij het afrekenen en dan vertrekken we naar huis. In de auto besluiten we maar 1 taart te maken, omdat we er nooit 2 tegelijk kunnen opeten. De keuze wordt gemaakt voor de monchou en als we thuis zijn gaan we met zijn drieen aan de slag. Guus is in de weer met de bodem en Puck klopt de slagroom. Teun komt net op tijd binnen. Hij is verdrietig en ik zeg dat hij net op tijd is voor het snoepen. Dat vond ik vroeger het allerleukst van taarten maken, de beslagkom uitlikken en de slagroom van de gardes aflikken. Ook mijn drie musketiers genieten van dit afsluitende ritueel. De taart kan opstijven en vanavond is het de verrassingstoet voor Papa. Heel gezellig. Daarna wordt er geknutseld en na de boterham spelen ze heel lief, ze bouwen tenten, verzorgen hun gewonde knuffels en het zijn de liefste kinderen ooit. Ik regel voor vrijdag een pompoenochtend bij de intratuin in Nuenen en in de middag zullen we dan naar speelboerderij Hullie gaan. Het is heel gezellig aan tafel, ze eten allemaal hun bordje leeg, want ze willen allemaal de verrassingstoet hebben. Papa is blij met de verrassing en Guus verklapt per ongeluk meteen de verrassing voor morgen. Teun weet het te redden door er heel hard GRAPJE achteraan te zeggen. Na het eten gaan de kids lekker onder de douche. Teun gaat logeren bij Nick en hij is er klaar voor. Een heel leger knuffels neemt hij mee. Guus mag met papa het Nederlands Elftal kijken en Puck mag bij de meiden in de keuken komen zitten, want tante Det komt vanavond op de thee. Vandaag was een lekker dagje, moe maar voldaan zeg ik dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten