dinsdag 30 oktober 2012

dinsdag 30 oktober 2012

Ik heb er 12 uur slaap opzitten als ik opsta en eerlijk gezegd ben ik niet ontzettend uitgeslapen. Ik kom moeizaam op gang. Vandaag hebben we het rustig. Deze ochtend loop ik het kabouterpad met de klas van Guus en dan moet ik naar de therapeute voor mijn arm. In de namiddag gaan we naar zwemles en dat zijn de activiteiten van deze dag. Henry zal laat thuis zijn, dus we zorgen dat we alles op zijn gemak doen, want haastige spoed is zelden goed. Als ik de kinderen naar school heb gebracht ga ik nog even naar huis voor een kopje thee om vervolgens om half 10 act de presence te geven. Onze Guus vindt het super dat ik meeloop en hij heeft er veel zin in.

de opdrachten zijn erg leuk en Sam, Loek, Guus en Fabian zijn erg fanatiek

Het is een gezellige bedoeling het kabouterpad. Twee aan twee lopen we met 5 hulpouders en de juf naar de Warande toe. Daar staan paaltjes met kabouters erop en bij elk paaltje volgt een opdracht, van voelen, tot ruiken tot het drinken van heksensnot (groene ranja). Het is echt een leuk en de kinderen zijn een en al oor. Na een uur gaan we weer terug en neem ik afscheid van Guus, Guus heeft genoten en ik ook. Ik ga naar huis en ga weer lekker relaxed rommelen, zoals ik dat noem. Ik maak vast het eten, ik zit te kletsen aan de telefoon en geniet van de kleine dingen. Om 13 uur ga ik naar de therapeute en daarna nog wat boodschapjes doen en dan zijn de kinderen alweer thuis. Ik heb mijn ritme gevonden en kan met dit nieuwe ritme goed uit de voeten. Het zal wel weer aanpassen worden als het ritme verandert, want elke verandering vereist aanpassing en ander ritme en dat gaat niet geheel vanzelf tegenwoordig :)

De therapeute meet mijn maten, zodat er een steunkous op maat kan worden besteld. Door de massage is mijn litteken een beetje stuk gegaan en ik moet het nu goed met dettol verzorgen, want door mijn lymfeoedeem heb ik verhoogde kans op infectie. Voor mijn pijnlijke en kriebelige litteken van de port a cath krijg ik een silliconenpleister. Dan heb ik minder kriebel en kan het litteken rustiger worden. Als ik naar huis rijd dan voel ik mijn arm en vooral mijn schouder. Het voelt niet prettig, dus morgen maar weer mijn tijdelijke steunkous dragen voor verlichting. Eenmaal thuis kijk ik naar wat stukken van mijn werk en doe wat aanpassingen. Ik vind het leuk om op afstand toch betrokken te zijn met datgeen wat er speelt op de afdeling. En mijn minimale inspanningen geven me een goed gevoel. Als de kinderen thuis zijn maak ik warme chocolademelk en wij bofbipsen hebben nog lekkere appeltaart, dus dat nemen we erbij. Nick en Florine sluiten ook aan en willen ook graag warme choco. Het is gezellig aan tafel en het gespreksonderwerp is hilarisch. Het gaat over seks. En natuurlijk weten de twee 7-jarigen, de twee 6-jarigen en de enige 5-jarige wat dat is. Met handgebaren maken ze dat duidelijk en Nick specificeert het door te zeggen dat zijn wijsvinger een plassertje is en zijn duim en wijsvinger van zijn andere hand, waarmee hij een cirkel vormt, de vagina is. En zo steken 5 kinderen synchroon hun wijsvinger in de cirkel. Er worden veel vragen gesteld of je ook zonder te trouwen kinderen kunt hebben. Ik blijf even stil en zij bedenken zelf dat iedereen die seks heeft dus kinderen krijgt. Nou is dat niet helemaal waar want hoor ik van hen, er zijn ook medicijnen die er voor zorgen dat er geen kinderen komen. En weet Puck te zeggen er zijn ook plastic zakjes voor je plasser zodat daar de zaadjes ingaan. Guus vind dat vies en hij moet heel hard lachen. Hij visualiseert en ziet in een boterhamzakje een boterham en een plasser en hij is het spoor volledig bijster. Ook vragen ze zich af waarom 2 mannen die seks hebben dan geen kinderen kunnen krijgen. Ik ga er met veel geduld op in en als ze uitgepraat zijn gaan de jongens met de racebaan spelen en de meisjes met het Playmobiel prinsessenkasteel. Ik geniet na van dit gesprek. Hoe ze aan al die wijsheid komen op deze leeftijd is me af en toe een raadsel, maar feit is dat ze er leuk over praten en niets is mooier dan dat. Er wordt vroeg gegeten en dan is het tijd voor zwemles tot 7 uur vandaag. Daarna is het snel naar bed en heerlijk slapen. Ik denk dat ik net als gisteren heerlijk vroeg mijn bedje in duik. Ik kan me er nu al op verheugen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten