donderdag 18 oktober 2012

Woensdag 17 oktober 2012

Vandaag is DOE MAAR. Helaas is de eerder geselecteerde outfit niet geheel conform kledingvoorschrift op de uitnodiging, dus nu ga ik vanavond is het zwart, met een rode bloem in mijn haar (jawel dat kan!) een rode broche, rode schoenen en een rode ketting. Oude tijden kunnen herleven, want DOE MAAR is van toen en met Gers Pardoel weer een beetje van nu. Ik kijk er naar uit, maar heb een heel dubbel gevoel. Ik weet niet of ik alles los kan laten en echt in de avond kan duiken. We laten de avond als een deken over ons heen vallen straks, maar eerst genieten van het nu. Het is herfstvakantie. Teun heeft gelogeerd bij Nick en wij hebben echt uit kunnen slapen zonder onze vroege vogel. We zijn pas om negen uur beneden en hebben lekker in bed TV gekeken en lekker geknuffeld. We starten de dag met verrassingsboterhammen en daarna gaan we pas in de kleren. Vandaag staat in het teken van de taart die Guus wil bakken, een pepernotentaart. Via Google hebben we een recept en alle ingrediënten staan al klaar. Als Teun en Nick er zijn beginnen we en ieder krijgt een taak. Puck doet de mixer, de jongens kijken of de juiste hoeveelheid van witte suiker, bruine suiker en cakemeel wordt afgemeten. Ook mogen ze allemaal zelf een ei toevoegen en dat vinden ze geweldig. De eierschalen vis ik eruit als iedereen zijn ei erin gedaan heeft. De boter, de speculaaskruiden en dan begint het gemix door Puck, Nick en Teun. Als alles gemixt is gaan de kruidnootjes door het beslag en mag er gesnoept worden van het beslag. Ze vinden dat het allerlekkerste en het beslag wordt vergeleken met speculoos voor op de boterham. 'Het lekkerste ooit'! De taart gaat in de oven en ons huis vult zich met een gezellige geur die hoort bij het laatste kwartaal van het jaar. Na 50 minuten mag de taart uit de oven. Eigenlijk moet deze eerst afkoelen, maar toch snijden we al een puntje aan om te proeven en het resultaat mag er wezen, zalig! Guus is trots, het was immers zijn idee en hij wil ook dat iedereen dat weet. De kinderen gaan verder met spelen en cavia Pim moet er aan geloven. Hij wordt overal naar toe gesleept en eigenlijk zouden ze zo met hem het circus in kunnen gaan. Die lieve Pim ondergaat alles gedwee en ik baal later dat ik vergeet dit op de foto te zetten. Ik vouw een wasje, verschoon de bedjes en ga in bad, zodat ik op tijd klaar ben voor vanavond. Rond 5 uur vertrek ik naar Bernadette en dan gaan we naar Lieshout en Beek en Donk en vanaf Beek en Donk gaan we met 2 auto's naar Arnhem. We (Mariëlle, Mary, Ingrid, Viviënne, Corrine, Bernadette en ik) hebben er echt zin in. Marieke sluit pas aan in Arnhem. We hebben weinig oponthoud onderweg en we hebben een VIP parkeerplaats gereserveerd. Dus we zijn verzekerd van een parkeerplek. Mary parkeert echt op de meest onmogelijke plek waar iedereen aan voorbij gaat, maar met hulp van het parkeersysteem en de aardige parkeerwachter levert zij een topprestatie. We zijn er klaar voor. Ook Viviënne is er en Marieke wacht bij ingang L op ons. Wat hebben we er een zin in. We hebben een mooie plek midden op het veld, vlakbij de bar, want verdorsten willen we niet. En dan begint het met Doe Maar net alsof je neus bloedt. De teksten komen allemaal weer boven en luidkeels schreeuwen we met alles mee. Het is echt geweldig en één groot feest. Ik kan me helemaal overgeven aan de avond en ik geniet echt met die grote letter G en ik heb intens plezier. Wat is dit leuk en een ding is zeker, als DOE MAAR in Eindhoven is zijn wij er zeker weer bij. Als het afgelopen is gaan we voor de lekkere snack en het duurt even voordat we weg zijn, want uitrijden vanuit het Gelredome gaat verre van snel. Maar dat kan onze pret niet drukken, wij hebben nog feest. Ik ben pas laat thuis en ik heb een lekke band blijkt als ik van Bernadette naar huis rijd. Ik red het tot thuis, maar plat is ie dat is zeker. Ik ga naar bed en ik droom de mooiste dromen en in die droom heeft Ernst Jansz zijn haar op mijn verzoek afgeschoren, die flap op zijn voorhoofd is geen gezicht. Toe, 'DOE MAAR' zei ik in mijn droom en hij knapte er zienderogen van op :) Ik kijk nu al uit naar Eindhoven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten