dinsdag 23 oktober 2012

dinsdag 23 oktober 2012

Het is goed ontwaken vandaag. Het warme bad heeft me gisteravond goed gedaan. Tevens heb ik mijn haren veel gewassen, want eerlijk is eerlijk, ik vind dat donkere haar een mislukking. De kleur is intens bruin en niet verkeerd, maar met mijn 2 cm haar is het een grote gelijke kleurmassa op mijn hoofd en dus net een helm. Gekscherend heb ik thuis al een bijnaam: de badmuts en zo zie ik het zelf ook. Ik overweeg serieus om de switch weer naar het ijsblond te maken, dat voelde vertrouwder en beter dan dit bruin. Experimenteren blijft een gok en met 2 cm haar is dat ook niet heel ingewikkeld. Ik ontwikkel wat krul in mijn haar, een poedelkrul die stro-achtig van structuur is. Nieuw haar gaat door vele fases merk ik nu. Ondanks mijn vele wasbeurten, blijft het haar erg donker en de verfranden blijven zichtbaar, dus vanavond maar weer een goede wasbeurt en zo zal het eerste donkere waasje er wel afgaan. Als je jezelf kaal gezien hebt, dan gaat dat donkere ook wel wennen, want meteen terugkleuren lijkt me niet opperbest. Ik breng de kinderen naar school en als ik thuiskom drink ik mijn theetje. Susan is er om 9 uur en Henry vertrekt naar het westen van het land. Susan heeft prachtige foto's en fimpjes van haar huwelijksreis. Om half 11 vertrekt Suus weer en fiets ik naar mijn oedeemtherapie voor de lymfedrainage. Vanaf heden, 2 keer per week, dus vrijdag mag ik weer :) De lymfedrainage was niet pijnlijk en ook de therapeute heeft een verschil van 2cm gemeten. Ik heb mininaal 20 behandelingen nodig, maar ook deze worden niet volledig vergoed door CZ. Ik zal me eens gaan verdiepen in het vergoedingenbeleid van andere aanbieders, want ik loop elke keer tegen hetzelfde aan. Slaat de therapie niet aan, dan zal ik toch een steunkous voor de arm moeten gaan dragen of, zoals de therapeute aangeeft, sowieso een steunkous dragen tijdens activiteiten. Ik ben, volgens haar, ook aardig actief en door mijn inspanningen is er nauwelijks kans om te herstellen. Ik mag veel blijven doen, maar ik heb de tip om elke 15 minuten even te rusten. Ik hoor het aan en zeg haar in alle eerlijkheid dat ik eigenlijk nooit rust of ga zitten, tenzij ik visite heb. Ben ik alleen dan ben ik eigenlijk altijd wel wat aan het doen of in beweging. Ik ga er toch op proberen te letten. Na 1,5 uur ben ik klaar en vertrek ik naar Manon. Ze heeft een heerlijke minestronesoep voor me gemaakt en we gaan gezellig lunchen. Lieve is heerlijk aan het spelen en Dora aan het kijken en Hugo ligt ziek op bed. We genieten van het gouden soepje en ik voel me gewoon gepamperd en geniet van mijn luxe lunch. We kletsen er gezellig op los en om half 3 vertrek ik naar huis. Dan kan ik mijn fiets omruilen voor de auto en kan ik de kinderen ophalen. Puck, Teun en Guus lopen heerlijk babbelend met me mee naar de auto. Guus is al helemaal bezig met zijn verjaardag volgende week en hij weet ons te vertellen dat als juf Anouk er weer is hij een voetbalkroon krijgt. De zon lacht ons tegemoet en eenmaal thuis willen ze graag naar buiten. Genieten van de buitenlucht nu het nog kan. Teun gaat met Nick mee, het konijn is begraven en ze gaan het graf bezoeken. Hele gesprekken over een konijnenhemel en een cavia hemel en ik luister, vraag en knik. Kinderberedeneringen zijn zo leuk om aan te horen. Ik maak een tomatensausje voor de pasta voor vanavond en zorg dat de kinderbedden weer fris zijn. Vanavond is het ouderavond bij de cursus van Puck. Ik heb het idee dat ik er alleen heen moet vanavond, want Henry zal laat thuis zijn vandaag. Ik vind deze ouderavonden leuk en heel leerzaam. Zo'n cursus zou ook goed in te zetten zijn voor menig volwassene. Morgen mag ik weer naar de huisarts. Ik heb een hele grote opzette klier in mijn hals en daar gaat even naar gekeken worden. Ik ben niet verkouden, heb geen keelpijn en ben verder niet ziek. Ik maak me ook niet echt zorgen, maar ik vind het wel nodig om het te laten checken en dat zou ik eerder niet hebben gedaan. Dus na mijn ziekte is de dokter in ieder geval een trouwe bezoeker rijker geworden. Vandaag is een heel mooie dag. Ik hoop, ondanks andere voorspellingen, dat dit weer nog even aanhoudt. Dan kan ik donderdag op de fiets naar Veghel, lijkt me genieten met een grote G!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten