donderdag 18 oktober 2012

donderdag 18 oktober 2012

Lekker vroeg uit de veren en lekker even knuffelen in het grote bed. De dag begint goed. Ik laat Puck de filmpjes van DOE MAAR zien en ze vinden het stoer en je hoort ons hard zingen. Ik lach als ik het hoor. We starten de dag met ontbijt en dan maken we ons klaar. Ik ga samen met Henry naar Greetje van New Grace, want mijn definitieve prothese wordt aangemeten. Eindelijk een borst die lekker gaat zitten, die gewicht heeft en een fatsoenlijke en leuke BH om hem in te doen. Weer een stap, afscheid nemen van de post operatieve BH en mezelf weer meer vrouw gaan voelen met mooie lingerie. De kinderen mogen naar tante Det en spelen met Fiene. Ik heb thuis Rob de Nijs in de CD speler zitten en er heerst een aangename sfeer. Puck loopt met de rode bloem rond en voelt zich de mooiste dame op aarde en de jongens knutselen alsof hun leven er vanaf hangt. Het is een mooie dag, deze donderdag.

We worden warm welkom geheten door Greetje in een huiskamersfeer. We beginnen met een kopje thee en dan is er alle ruimte om te vertellen wat ik wil en waarom ik dat wil. We gaan na een uitgebreid verhaal, ik blijf lang van stof, de paskamer in. Ook de paskamer is een mooie ruimte, gewoon een kamer met stoelen, een kast vol protheses en BH's en een grote passpiegel. Ik word opgemeten en de juiste maat is bekend. We proberen een aantal protheses uit en het is echt een heel verschil de een of de ander. Henry kijkt of de vorm voor een evenwichtige aanblik zorgt. De perfecte maat bestaat in mijn geval niet, want er is zoveel weefsel weg, dat ondanks de hogere BH's, een gedeelte van mijn uitgeholde borstkas zichtbaar blijft. Greetje heeft een goede tip, vaak kan deze opgevuld worden (zonder te reconstrueren)  met lichaamseigen vet, zodat je ook niet meteen op de botten kijkt en je een soort stootbumper hebt. Ik vind dat een mooi bericht en ik beschik inmiddels over voldoende lichaamseigen (buik)vet. Ook heeft Greetje goede tips voor basic shirts. Ze moeten hoog sluiten en zij laat weten dat de shirts van DIDI de perfecte hoogte hebben. Ik ben weer wat tips rijker. Ik kies voor een Anita prothese en 2 BH's die ik direct kan dragen. De beugelBH's kan ik, gezien het vocht, nog niet dragen, dus nu eerst voor comfort dat er best aardig uitziet. Degelijk, toch mooi en superfunctioneel. Een zwarte en een witte en dat voor het luttele bedrag van 125 euro. Uiteraard wordt dit niet vergoed door de verzekering, die vergoedt alleen een prothese, maar dan ook nog maar eens per 2 jaar. Stel je voor dat je een vrouw blij maakt met een borst! Ik kan me daar over opwinden, maar dat heeft geen zin. Heb je een borstbesparende operatie, kun je normale lingerie dragen, helaas gaat dat bij mij dus niet op. Ik ben content en we gaan naar Bernadette. Henry gaat naar zijn werk en ik eet met de kinderen bij Bernadette en we worden later in de middag weer thuisgebracht. Thuis gaan de kinderen meteen spelen en al snel is Nick er en wordt er hockey gespeeld op het veldje. Ik besluit hutspot te maken, lekker met ui, wortel, appel, aardappel en bruine bonen. Een winters gerecht en dat terwijl het 20 graden buiten is. Ik ben moe, maar dat had ik al verwacht na gisteren. Zo'n avond uit je dak gaan is geweldig, maar vandaag komt hij hard binnen. Alles doet me zeer, maar ach denk ik dan, daar hebben de gezonde meiden ook vast last van. Als de kinderen spelen geniet ik na, ik zet mijn DOE MAAR cd op en ik hoor:

'Want wat ook een ander zegt
Er is tijd genoeg
Voor jou, voor mij, voor iedereen
En als je wilt dan is elk ogenblik voor jou
En alles wat je vragen zou
Maar laat mij dan niet alleen'. 


Ik denk dat er inderdaad tijd genoeg is voor iedereen, waarom al die haast? Mijn moeder zei vroeger al altijd dat haast nergens goed voor is. En zo is het maar net. Ik onthaast in mijn stoel; de oogjes vallen dicht en aan de binnenkant van de oogjes zijn mooie beelden te zien!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten