donderdag 4 oktober 2012

donderdag 4 oktober 2012

Gisteren is bij mijn Henry een slijmbeursontsteking van de heup geconstateerd. De pijn heeft een naam gekregen en een behandeling. Henry heeft 2 injecties gekregen, één tegen de pijn en één voor de ontsteking. Vanwege de pijn strompelt hij door huis. Ik vind het zielig voor hem en toch ook een beetje komisch. Hij wil nu toch ook bezig blijven en dat gaat niet onopgemerkt aan ons voorbij. We worden geregeld getrakteerd op aaahh's en oohh's. Vanacht heeft hij redelijk geslapen en vanochtend gaat mijn flinkerd dan ook gewoon aan het werk. Ik heb gisteren me afgevraagd waar Henry de slijmbeursontsteking van gekregen kan hebben en gekscherend riep ik meteen van het op en neer lopen naar de kast om er wat uit te snaaien. Ik dacht dat je het alleen vanwege overbelasting kan krijgen, maar het kan ook komen door een verkeerde houding. Feit is dat het een pijnlijke kwestie is en we hopen dus dat het met de medicatie overgaat. Zo niet, dan volgt een pittig scenario, maar van dat scenario blijven we nog even ver verwijderd. Vooralsnog wijzen alle pijlen de goede kant op en laten we dat vooral zo houden. We ontwaken vroeg. De kinderen hebben moeite om wakker te worden, want het is nog donker in de ochtend en donker is nacht en nacht betekent vooral blijven slapen. Vooral volhouden en blijven wekken helpt, dus om kwart voor 8 zit ook Guus aan het ontbijt op deze wereld dierendag. Ze mogen allemaal een knuffel mee naar school nemen, dus aan het ontbijt zitten tevens een eekhoorn van Puck, een tijger van Guus en een sneeuwtijger van Teun. Vanmiddag als ze uit school komen zal Pim de cavia goed verwend gaan worden was het idee. Ik breng ze naar school en na school ga ik naar huis en ga ik me douchen. Ik wil naar Veghel vandaag en bij voorkeur op de fiets. Echter werkt het weer niet echt mee en ik besluit dan om toch met de auto te gaan. Het is heerlijk weer te kunnen zeggen dat je even naar het werk gaat. Ik ga naar mijn eigen afdeling en voel me erg welkom. Ik besluit te gaan fladderen en fladder rondjes door het hoofdkantoor en zit zo eens  her en der aan tafel om bij te kletsen. Ik vind het heerlijk. Rond de klok van 14 uur ga ik naar huis en eigenlijk is het dan ook welletjes geweest. Op de terugweg in de auto voel ik me zo voldaan en gaan er zoveel ideeen door mijn hoofd en dat geeft me een ongelofelijk goed gevoel. Eenmaal thuis neem ik een kopje thee en schrijf wat op mijn blog en doe wat voorbereidingen voor zwemles en het eten voor de avond. En dan ga ik naar mijn dierenlievende kinderen en ben ik benieuwd of hun hart nog steeds naar Pim uitgaat. Het zal me benieuwen. Vandaag is een machtig mooie dag en mogen er van deze dagen velen volgen.....

De kinderen zijn ontzettend lief voor Pim. Hij mag uit zijn kooi en wordt met name door Puck liefdevol geknuffeld. Pim geniet van al zijn knuffels en hij krijgt een lekker zoet appeltje. Ik loop in huis rond met een roze boa, want ik wil mijn profielfoto op FB roze kleuren. Het is de maand van de borstkanker en ik wil een maand lang dus mijn FB pagina roze kleuren als steunbetuiging aan alle lotgenoten. Ik lees mijn mail en zie dat er een programma bestaat die foto's kan kleuren. Dus ik ga aan de slag en het resultaat is inderdaad bijzonder roze.

Een maand lang zal ik op FB mezelf in roze profileren en het is echt goed fel roze, GEWELDIG!


Het is weer zwemles dus we eten vroeg en Henry is vroeg thuis. Hij heeft gelukkig minder pijn en hij gaat naar de zwemles. Ik ruim de boel aan de kant en Puck speelt nog even met Fleur en Florine. Als de dames weggaan weet Puck niet wat ze kan doen en dan heeft ze een geweldig idee. Ze wil samen met mij al werken aan haar boekbespreking van 6 november. Onze dochter wil het goed voorbereiden. Ik vraag haar wat ze wil doen en ze wil informatie over de schrijver van het boek waarover ze wil vertellen. Dus Puck gaat achter de computer zitten en zoekt op Google. Ik vind het geweldig, onze 7-jarige dochter die op Google zoekt naar Eric Carle. Ze zal tijdens haar boekbespreking vertellen over het verhaal van de knappe kniptor en natuurlijk wil ze iedereen laten weten dat ook deze schrijver de schrijver is van het boek Rupsje Nooitgenoeg en dit boek kent vrijwel iedereen. Puck schrijft dat over van Internet wat zij belangrijk vindt en doet dat in haar roze paardenschriftje. Het is nog maar klad en ze wil het zelf in de computer straks typen. Ik vind het geweldig en geniet met volle teugen van dit tafereel. Na een half uur ijverig gewerkt te hebben vindt Puck het welletjes en ze gaat een andere keer verder. Ik ben trots, de boekbespreking zal in ieder geval goed voorbereid zijn, dat is wel aan Puck besteed. Puck mag wat TV van me kijken en om 19 uur zijn de jongens weer thuis. Om half 8 zal iedereen lekker in zijn bedje liggen en ik zal niet veel later volgen. Moe maar heel voldaan!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten