zondag 18 november 2012

zondag 18 november 2012

Wat was het leuk gisteren bij Sinterklaas. Guus en Puck hebben zich heel goed vermaakt. Samen heb ik met ze op het bankje vooraan gezeten en naar de show van Ron Boszhard gekeken en een beetje meegedaan. Een beetje, want helemaal meedoen in de drukte vinden zowel Guus als Puck een beetje eng. Daarbij vinden Puck en Guus dat we vooral niet teveel op moeten vallen, want dan zouden we de aandacht van Ron kunnen trekken, die wel heel dichtbij is. Ik houd me dus in. De show eindigt in een bezoek van de Sint zelf en na zijn bezoek kunnen alle kinderen hun kado ophalen. Ook het kado van Teun mogen we mee naar huis nemen en bij elk kado krijgen we een tasje met daarin een wortel voor het paard van Sinterklaas, een mandarijn, een appel en MegaMindy-boekjes. Samen met Maartje en Luuk lopen we naar buiten en in de auto mogen ze hun kado uitpakken. Twee prachtige spelletjes. Puck vond het dit jaar weer leuker dan vorig jaar en zo ook Guus. Ze hebben genoten en op de achterbank hoor ik dat de springkussens vetcool waren. Guus begint aan zijn wortel te knabbelen. Eenmaal thuis is er heerlijk voor ons gekookt. Teun is er ook al en die rent meteen op zijn kado af. Hij heeft hetzelfde spel als Puck gekregen en vooral de bril van het spel valt in de smaak. We smikkelen van onze enchillada's en na het eten mag er gespeeld worden. Guus en ik spelen het spel van de toren van Pisa en Puck en Teun spelen Twisted Eyes. Het is gezellig en ik vind deze gezelligheidsspelletjes ook echt bij deze tijd van het jaar passen. Om half 8 liggen ze allemaal moe en voldaan op bed en ik lig moe en voldaan op de bank onder mijn dekentje. Ook ik maak het niet laat. We worden al vroeg in de ochtend gewekt door Guus. Hij heeft buikpijn. Zo rond kwart over 7 komt hij naar boven, met pijn in zijn benen en buik. Het duurt geen 3 minuten of hij spuugt in grote golven van zich af. Puck komt naar boven als ze het hoort, kijkt naar het tafereel en zegt: 'hé mam, dat is allemaal wortel wat hij spuugt'. En dat is heel goed opgemerkt, de wortel die hij heeft weggeknaagd gisterenavond in combinatie met alle snoep is hem deze ochtend teveel geworden. Onze Guus is zielig en laat zich lekker vertroetelen. Liefde en aandacht is het beste medicijn. Een uur later is Guus alles weer vergeten en spelen ze met elkaar het spel met de schele ogen-bril. Wat een lol hebben ze samen en wat leuk om te zien. Vanavond gaan ze alledrie hun schoen zetten en het paard van de Sint krijgt in ieder geval 2 wortels te eten. Vandaag wordt een leuke dag. Vanmiddag komen Nicole met Ralph en Vivian op visite. Ik ga een grote pan met hutspot koken, want ook dat hoort voor mijn gevoel bij deze tijd van het jaar. We omarmen deze prachtige dag en gaan gewoon genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten