vrijdag 16 november 2012

Vrijdag 16 november 2012

Puck en Nadine spelen schooltje en maken een verlanglijstje voor de Sint. Puck is heel bescheiden, een Wii met 3 spelers, een tiptoi en voor haar verjaardag een paardrijcap en een fiets, meer hoeft ze niet :)
Het is vrijdag, de laatste dag van de week. Een kort dagje is het vandaag voor de kinderen, want om 12 uur zijn ze vrij. Ik ga, nadat ik de kinderen naar school heb gebracht, boodschapjes doen. Als ik thuis ben ga ik lekker zitten met een kop koffie en heb ik de telefonische evaluatie van de cursus van Puck. Judith belt me en de conclusie is overduidelijk, Puck staat veel steviger in haar schoenen en is weerbaarder dan ooit. In ieder geval als zij zich veilig genoeg voelt en dat is thuis en op school zeker het geval. Ik kan hier van genieten en weet dat dit goede basis zal vormen voor de toekomst. Om 12 uur ga ik de kinderen ophalen. Teun komt me wat beteuterd tegemoetlopen. Hij wilde met Madelief spelen, maar die had al afgesproken en hij is er verdrietig van. Ik pak hem bij de hand en hij mag bij me voorin de auto zitten. Even een beetje extra aandacht en zijn verdriet maakt plaats voor zijn vrolijke zelf. Nadine komt bij ons spelen en eet gezellig een broodje mee. Guus eet een walgelijke combinatie, filet américain met gekleurde hagel op elkaar en hij geniet ervan, sterker nog, hij eet 2 van die pistoletjes! Na het eten spelen Puck en Nadine schooltje. Puck is de juf en bepaalt het programma. Teun en Guus zitten aan tafel en kleuren en knutselen. Wat een gezellig tafereeltje. Ik zoek de bibliotheekboeken bij elkaar zodat we vanmiddag met zijn allen naar de bieb kunnen gaan, dat is voor iedereen een leuke happening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten