zondag 18 november 2012

maandag 19 november 2012

Wat een heerlijk weekend hebben we achter de rug. Gisteren was het weer vanouds gezellig. Guus is echter de hele dag hangerig en ook Teun is in de avond niet fit. De temperaturen zijn in de avond 38,5 voor Teun en en 38,6 voor Guus. Als Nicole, Ralph en Vivian vertrokken zijn, vertroetel ik de zieken, doe ze hun pyjamaatjes aan en breng ze naar bed. Het is zo stil en met rode wangetjes liggen ze in bed. In de ochtend is er maar één topfit en dat is onze Puck. De mannen hebben nog koorts, kijken duf uit hun ogen, maar zijn niet heel hangerig. Toch klagen ze niet als ze beneden komen. Ze hebben alleen maar oog voor hun schoen en wat erin zit en omheen ligt. Er ligt Sinterklaasgeld tussen de pepernoten in. Ik snap er niets van, maar gelukkig leggen ze me uit dat de zakken zijn verwisseld en er dus nu geld in sommige zakken zit in plaats van pepernoten. We bewaren het geld, zodat we het aan de Sint kunnen teruggeven. Stel je voor dat de Sint niet over voldoende geld beschikt om hier een Wii te brengen? De kinderen leggen het geld terug bij de schoorsteen en hopen dat de Sint wel al het geld weer terugkrijgt. Ze zijn dolblij met hun Stabilo-pen. Teun begint meteen te rekenen en te schrijven. Hij heeft zelf ontdekt dat rekenen heel eenvoudig is. Telkens als je een nul achter een cijfer zet, kun je ook een nul bij het resultaat bijschrijven. Dus zegt hij 80 erbij 80 is 160 en 800 erbij 800 is 1600. Ik vind dat knap beredeneerd en hij schrijft het nog goed op ook, de knapperd. Teun vindt het niet knap, want het is toch simpel laat hij me weten. Guus schrijft zijn naam Guus Jaap met zijn pen en hij schrijft steevast in spiegelbeeld. Hij schrijft Suug. Ik prijs hem om zijn knappe schrijfwerk en hij straalt van trots. Puck is klaar voor school en papa brengt haar weg. Wij gaan met zijn drietjes in het grote bed liggen en doen de TV aan. Ik geniet van deze ochtend, want deze rustige start van de dag is een welkom geschenk voor me. De mannen hebben praatjes voor 10 en ik vraag me af of ik ze niet voor niets thuis houd. Voor de zekerheid check ik hun temp en ze hebben inderdaad beiden koorts, 38,1 en 38,2. Kinderen hebben hier nauwelijks last van. Vandaag lekker rustig aan doen, dan zijn ze morgen vast weer fit. De mannen vinden het heerlijk om ziek te zijn, gewoon omdat ze alleen wat verhoging hebben. Ze kijken me aan met van die lachende glimoogjes in bed, Teun ligt links van me en Guus rechts. Ik ben deze ochtend gewoon een heel gelukkige mama, omringd door 2 van haar kanjers.

De zieke mannen op de bank, zo rustig zijn ze nooit :)))
De mannen zijn best fit en gamen in bed. Dan willen ze naar beneden en na een half uur actie, is de energie op. Ze vragen of ze op de bank mogen liggen onder een dekentje. Teun ligt direct voor pampus en Guus hangt wat op de bank en kijkt naar Pieter Post. Ik geef ze ranja en Guus eet zelfs een broodje met kaas. Morgen wordt alles anders, wordt alles beter voor iedereen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten