woensdag 7 november 2012

Woensdag 7 november 2012

Gisteren hebben de kinderen de leukste post ooit gekregen. De Sint heeft vanuit de Sligro in Veghel Puck, Teun en Guus uitgenodigd door hen ieder een brief te schrijven. 'Echt met de ganzeveer geschreven' zei onze Teun. Bij de brief zat een waardebon en de zowel de brieven, maar vooral de bonnen worden goed en zorgvuldig bewaard. 17 november mogen ze naar de Sint in Veghel en daar wordt naar uitgekeken. Toch begint Teun te sippen. Ik kijk hem aan en dan valt bij mij ook het kwartje. Op die middag heeft hij het partijtje van grote vriend Nick en wat moet hij nou doen? Ik vraag hem wat hij wil en hij wil dan toch het liefst naar Nick. Ik spreek met hem af dat ik de Sint een mail ga sturen om te vragen of zijn cadeau dan wel met de bon in ontvangst genomen kan worden. Teun is gerustgesteld. Eenmaal uit school liet Puck weten dat de boekbespreking goed ging. Ze praatte luid en duidelijk en de juf vond het goed. Wel was ze bijna vergeten om iets te vertellen over de schrijver, maar toen heeft ze maar op haar printje gekeken en meteen uitgelegd wat een desustrator was (lees illustrator :). Ik liet haar weten hoe trots ik was en dat ik het zelfs een beetje spannend vond. Dat vond Puck onzin, het was absoluut niet spannend en Puck voelde zich door dat te zeggen en binnen de veiligheid van ons huis enorm STOER. Er werd nog lekker gespeeld en heel even was ik het kroost kwijt. Een kleine zoektocht door de buurt leverde niets op en wat bleek, ze zaten alledrie bij Wessel boven. Ik heb ze weer eens benadrukt dat ze me moeten vertellen waar ze zitten omdat ik anders erg ongerust word. We aten weer lekker vroeg, want om half 6 waren de jongens aan de beurt voor zwemles en om 6 uur Puck. Toen ze thuiskwamen waren ze moe en zijn snel gaan slapen. Ik heb een avondje foute TV gehad. Ik heb gekeken naar Britt en Imke die Lieke van Lexmond gingen interviewen. Ik heb er hartelijk om kunnen lachen. Ik heb heerlijk ontspannen geslapen en was deze ochtend vroeg uit de veren. Ook de kinderen waren heerlijk op tijd klaar. Nadat ik ze had weggebracht ben ik meteen doorgegaan naar zwembad de Wissen en heb ik samen met Willeke 45 minuten baantjes gezwommen. Het was echt zalig. Het water was lekker warm en in het water ging het heel goed met mijn arm. Ik voelde me na afloop zo trots. Het voornemen is om dat iedere woensdagochtend vanaf heden te doen. Na het zwemmen ben ik even de stad ingegaan, heb een paar mooie pyjama's voor puck gekocht, een trainingspak voor Teun, brood en vlees voor vanavond. Eenmaal thuis heb ik een lekker kopje thee gedronken. Het zal mijn benieuwen of Madelief vanmiddag met Teun komt spelen. Teun heeft het er de hele week al over. Het lijkt me heel gezellig.

Madelief komt met ons mee om met Teun te spelen. Onze Teun is echt een klein mannetje bij Madelief. We eten stukjes pizza, broodjes, boterhammen en drinken chocolademelk. En er wordt ontzettend goed gegeten. Als ze klaar zijn gaan ze spelen. Eerst het heksenspel en daarna de Playmobil met de pinguins in het water. Ook wordt er geknuffeld met Pim en showmaster Guus houdt de spruitjes van Pim voor zijn ogen. Hij ligt er helemaal om in een deuk en zeker als hij hoort dat ik van plan ben om dat op mijn blog te plaatsen. Guus speelt leuk mee met Madelief en Teun. Het spel is meteen een stuk rustiger met een meisje. Er worden leuke rollenspellen gespeeld en ik geniet van hun spel.  Puck is met Florine meegegaan. Ze gaan dierenkaartjes ruilen. Vanmiddag mag Puck weer naar cursus. Ik ga haar brengen en neem dan alle kids mee. De kinderen vinden het altijd leuk op de weide van Judith. Even naar de ezeltjes en de konijntje kijken en dan kost het mij de grootste moeite om ze weer mee naar huis te krijgen. Vanaf de Weide brengen we Madelief naar Stiphout en dan is het al weer bijna tijd voor de Hockey van Teun. Hij mag zijn nieuwe trainingspak vandaag aan, onze Teun wordt al een echte Helmonder :) Vanavond eten we lekker spruitjes, daar maak ik bijna -altijd met uitzondering van Guus onze slechte eter- iedereen blij mee. Vanavond komt Nimia van 2climb2raise, ik ben zo benieuwd. Ook is vandaag de racefiets voor Ralph hier thuis afgeleverd. Ralp gaat op 8-jarige leeftijd de Alpe d'Huez beklimmen. Hij doet dat voor Bob, zijn vader. Wat zal Bob trots zijn dat zijn zoon daar zelf mee is gekomen! Nicole is ook zo trots als een pauw en ook zij gaat wederom die berg bedwingen. Gezamenlijk de finish over, wat een mooie symboliek, voor Bob, voor papa, voor mezelf, voor Sandra, voor tante Annie, voor de vele lotgenoten. Ik voel me vandaag na mijn sportieve start van de dag goed en ik hoop, ik hoop met meer dan me lief is, dat mijn zware trainingsprogramma na vanavond een feit is!

Madelief en Teun ontfermen zich over Pim de Cavia. Guus kan alleen maar grappen met de spruitjes, onze lolbroek :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten