zaterdag 10 november 2012

zaterdag 10 november 2012

ik word uitgeslapen wakker en om 8 uur ben ik uit de veren. Onze Teun ligt op bed mijn de ipad en hij zegt niet lekker te zijn. Ik ga bij hem zitten en vraag wat er aan scheelt. Wat blijkt, hij ligt zo lekker en heeft geen zin om naar hockey te gaan. Ik vertel hem dat je geen sportman wordt door niet naar de training te gaan. Dat zijn bed lekkerder nu lijkt dan de training, maar dat als hij er eenmaal is hij blij is dat hij gegaan is. Ik help hem in zijn tenue en hij gaat met me naar beneden. Geniet van zijn boterham met speculoos en chocolademelk en fris en fruitig zit hij naast me in de auto. Hij rent het veld op en is zijn warme bed al weer lang vergeten. Ik kijk trots naar mijn kanjer. Het blijft zo'n heerlijk klein mannetje voor zijn leeftijd met zo'n schel stemmetje dat enthousiast boven alles uit hoorbaar is. Ik besluit om meteen naar de bakker te gaan en lekkere broodjes voor vanmiddag te kopen. Thuis trakteer ik mezelf op een caféchoco. Puck zit al klaar in paardrijtenue en Guus al in zijn voetbaltenue. Het is een heerlijk relaxte zaterdagochtend. Henry haalt Teun weer van Hockey en daarna word ik door iedereen naar Yvonne gebracht. Yvonne neemt me mee voor een high tea in Veldhoven. Ik ben er klaar voor. Mijn arm lijkt minder dik en op mijn rug steekt het nog een klein beetje. Ik neem 2 paracetamolletjes en ik hoef vandaag alleen maar in een ontspannen houding te zitten en te genieten. Vandaag lijkt het weer een beetje mee te zitten en ik prijs mezelf intens gelukkig. Ik word gezellig weggebracht en Yvonne en ik beginnen met een kop thee. Dan vertrekken we en starten we met wat shoppen, altijd leuk. En dan krijgen we onze hightea. We worden ontvangen met een prosecco aangevuld met vruchtensap. Dan krijgen we een lekker vers tomatensoepje met quiche en dan volgen de etagières. Vanalles ligt er op, zoet en hartig, alles vergezeld met heerlijke thee. De tijd vliegt en aan het einde van de middag word ik weer thuisgebracht. Ik kan geen pap meer zeggen en thuis zit manlief alleen aan tafel. Guus ligt op de bank en is niet fit, hij heeft last van groeipijnen. Puck is bij Florine pannenkoeken aan het eten en bofbips Teun eet bij Loek en Morris. Ik ben ook moe en voldaan en ik doe mijn joggingpak aan en ga lekker even bij Guus op de bank liggen onder het dekentje. Daar genieten we samen van. In de avond ga ik lekker op tijd naar bed en ik heb een heerlijk ontspannen nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten