woensdag 7 november 2012

2Climb2Raise

Vanavond om 20 uur was het dan zover. Nimia en Paul van 2Climb2Raise kwamen bij ons thuis op bezoek. Hier heb ik zo naar uitgekeken dat het de rest van het gezin ook niet onberoerd liet. Puck en Guus komen tot 2 keer toe kijken en willen graag alles meekrijgen over de berg waar het al zo lang over gaat, de Alpe d'Huez. De vermoeidheid overwint het ook bij hen en wij kunnen aan de keukentafel in alle rust praten over het doel van de stichting. De Stichting 2Climb2Raise is opgericht op 24 november 2011 en heeft als doel om jaarlijks (ex)kankerpatiënten te faciliteren om deel te nemen aan de Alpe d'HuZes. Zij gaan dan de berg op met tandems, voorop de Captain en achterop de Stoker of (ex)patiënt. Wat wij ook aan onze keukentafel benadrukken is dat het vooral draait om de prestatie. Ziek zijn doe je alleen, maar de berg op doe je met zijn tweeën en samen lever je je een ongelofelijke inspanning. Tijdens de rit is het motto 'opgeven is geen optie' een waarheid als een koe. Het is niet weer een zielig verhaal, maar het is juist een verhaal dat je je inzet voor de ander en aandacht geeft aan zo'n grote groep lotgenoten, die vaak zoveel meer wil, maar zich gedoemd ziet om op de bank toe te kijken. Het is een verhaal van doorzetten, van inspiratie, van enthousiasme en van positiviteit. De stichting 2climb2raise kent nog niet zoveel naamsbekendheid en ik wil dus graag meer bekendheid geven aan deze stichting. Inmiddels zijn er voldoende Captains, maar stokers (of (ex) patiënten) heeft de Stichting nog wel nodig, dus meer bekendheid is van belang om ook dit jaar het doel weer te halen, met 20 tandems de Alpe d'Huez omhoog. Ik krijg alle benodigde info, krijg het hotel te zien dat al afgehuurd is en natuurlijk de kosten. Want deelnemen kost geld, 150 euro aan inschrijfkosten en per gezinslid betaal je de verblijfkosten daar, tenzij je een sponsor weet te vinden die dat allemaal op zich neemt. Daarbij is het de bedoeling dat je als deelnemer 2.500 euro aan donaties weet binnen te halen. Een deelname krijg je niet cadeau, ook daar lever je een inspanning voor. Een sportkeuring is een vereiste en na deze keuring en de aanmelding gaat het circus van start. Ik wil graag met mijn gezin die intensieve week beleven op de berg in juni 2013, maar zal met Henry vanavond de puntjes op de i moeten zetten, want het moet ook financieel haalbaar zijn. In mijn gedachten zie ik mezelf en mijn captain al over de finish gaan en terwijl ik het visualiseer voel ik nog maar een fractie van de emotionele ontlading die ik daar zal voelen. En dan wil ik toch niets liever dan dat mijn man en mijn 3 musketiers er samen met mij staan. Samen gestreden en samen overwonnen! Ik voel de kriebels in mijn buik en ik popel om te beginnen. Ik zeg: Alpe d'HuZes here I come!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten