zondag 23 september 2012

zondag 23 september 2012

Nick en Teun zijn al heel vroeg wakker en Nick is dat dankzij vroege vogel Teun. Ze spelen heel lief met elkaar en om 7 uur komen de mannen onze kamer op en kijken zo trots als 2 prachtige fris en fruitige pauwen. Ze hebben alle voetbalplaatjes geteld en het waren er 291! Ik vind dat een geweldige prestatie en zeg dat we zo lekker ontbijt gaan maken. Ik ga er om half 8 uit en laat Henry nog lekker liggen. Ik maak een heerlijk ontbijtje en als we gaan zitten zegt Teun: 'Gezellig'. Nick zegt tegen Teun 'dat zeg je altijd als je gaat zitten'. Ik moet hierom lachen, want Teun doet soms hetzelfde als ik, heel herkenbaar. Vervolgens is Teun zo blij dat Nick er is dat hij niet van Nick af kan blijven. Ik laat hem weten dat het niet altijd prettig is om zoveel aan een ander te friemelen en ik leg Nick uit dat Teun dat doet omdat hij hem heel aardig vindt, hij is een BFF! 'BFF?' hoor je de mannen vragen, 'ja', zeg ik, 'Best Friend Forever', oftewel 'Bestre Vriend Voor Altijd'. Ze smikkelen van het ontbijt en ze likken de hageltjes van hun bord af en voor deze keer mag het van me, want eigenlijk doen alleen honden dat. Vervolgens zitten er 2 blaffende mannetjes aan tafel. Henry sluit ook aan en we moeten echt om hen lachen. Ze willen nog lekker luieren in hun pyjama en spelen met de Ninjago strijders en vermaken zich opperbest. Guus heeft het ook naar zijn zin bij Fiene, hoor ik van Bernadette. Fiene zet steeds de knuffelaanval in op hem, dus aan aandacht komt Guus niets tekort. Ook Puck heeft heerlijk geslapen bij Florine lees ik op mijn iphone. Puck gaat vanmiddag naar Circus Renz in Eindhoven met Chrisje, dus die heeft weer een genietweekend eerste klas. Wij willen ook nog wat ondernemen, maar wat. We denken er nog maar eens goed over na, ik wil graag de buitenlucht in, de kinderen lekker ravotten, dus hopen dat het weer meezit en er is genoeg te ondernemen hier in het prachtige Helmond en omstreken. Carpe Diem!

Nick en Teun genietend van hun ontbijt en ze likken later als hondjes de hageltjes van hun bord, voor deze ene keer mocht het :)))
Guus is er weer om 11 uur en Puck is om 12 uur thuis van haar logeerpartijtje bij Florine. Ze hebben het erg naar hun zin gehad. Puck komt precies op tijd binnen, want de mannen wilden allemaal tosti's hebben. Ook Puck wil graag een tosti. Als de tosti's verorberd zijn, breng ik Puck naar Chrisje toe. Ze heeft heel veel zin om naar het circus te gaan. Ze vindt het ook een beetje spannend. Als we bij Chrisje aankomen, laat Chrisje haar dolenthousiast het boekje van Circus Renz zien. Er komen zelfs echte tijgers. Puck gaat een geweldige middag tegemoet met topvermaak. Ik rijd naar huis en daar zijn wij ook klaar voor ons middagje uit. We gaan naar het gemeentemuseum Helmond kijken hoe de ridders vroeger leefden. We wandelen er naar toe en als we er zijn vindt Guus het zelfs spannend, hij denkt overal ridders tegen te komen. We doen een speurtocht door het museum en op zolder verdienen we een stempel. De speurtocht is zo goed gedaan dat ze bij vertrek allemaal een lekker snoepje krijgen. Ze vonden het vet cool. Bij Il Primo maken we een tussenstop voor niets minder dan een ijsje. Wat een bofbipsen zijn het vandaag en vanuit Il Primo lopen we weer naar huis. Een prachtig uitje met mannen van deze leeftijd en dat allemaal op loopafstand van ons eigen huis. Over 2 maanden zal Sinterklaas weer in het kasteel wonen en de kinderen denken dat hij in alle ruimtes woont waar je vanuit het museum niet mag komen en zo is het maar net. Thuis spelen ze heerlijk verder en drinken wij een lekker kopje thee met de mooie nummers van Rob de Nijs op de achtergrond. Wat een heerlijke zondag, ik kijk nu al uit naar de thuiskomst van Puck, wat zal ze een mooie dingen hebben gezien en wat zullen ze vanavond allemaal mooie dromen kunnen dromen.

De mannen voor het kasteel van Helmond enne ze hebben allemaal een wens in de wensboom gehangen, ze wensten alledrie gouden en zilveren zwaarden, zoals echte ridders die hebben. Hun wens wordt werkelijkheid als ze een vallende ster zien, het zal mij benieuwen of ze ooit die vallende ster zullen zien.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten