zaterdag 22 september 2012

zaterdag 22 september 2012

Het is weer weekend en dat is erg relaxed. De sportkleding van de kinderen ligt al startklaar, want het is weer Hockey, Paardrijden en Voetbal deze dag. Teun heeft gisteren van Monique een echte Hockey-trui gekregen in de kleuren van HC Helmond. Hij is er een partij wijs mee en loopt al in de trui rond vanaf 7 uur 's ochtends. Hij mag dan ook als eerste naar de training en Henry brengt hem. Ik lig dan nog lekker in mijn bed en ik kom er pas om 9 uur uit en ik voel me uitgerust. Ik ga me douchen en aankleden en Guus vergezeld me. Hij vraagt me de oren van het hoofd. Waarom het zwart is bij mijn wond en waar mijn plasser zit en of ik nog een borst ga krijgen en of alle mama's een keer een borst kwijtraken en of ik pijn heb en als klap op de vuurpijl zegt hij me: 'mama jij wordt toch net zo oud als ik?' Ik zeg hem dat je dat nooit van te voren weet, maar dat we er wel van uitgaan dat ik even oud ga worden. Ik vertel hem ook dat ik, als ik even oud word als hij, ik wel eerder dood zal gaan. Guus kijkt me aan en zegt vervolgens: 'als jij eerder dood gaat zoek ik een mama die net als jij is'. Ik geef hem een zoen op zijn neus en zeg dat ik ontzettend van hem houd en Guus zegt dat hij ook van mij houd. Wat een mooie start van deze dag. Als ik klaar ben gaan we naar de HEMA en naar de supermarkt en Guus vindt het geweldig dat hij alleen mee mag. Bij de HEMA mag hij kruimeltaart proeven en bij de supermarkt is hij een volwaardige hulp. Als we thuis komen eet hij een lekker vers gebakken croissantje en dan mag hij naar voetbal. Hij heeft er ontzettend veel zin in. Ik blijf thuis en eet aan de tafel met Nick, Teun en Puck. De mannen willen bij elkaar logeren vandaag en dat mag van mij. Ze zijn blij en ze mogen hier ook allemaal avondeten. Het idee is dat we zelf patatjes gaan bakken, mocht dat niet lukken dan worden het pannenkoeken. Ikzelf hoop op patat, dan kan ik er een lekkere salade bijmaken en zalmfilet. Puck wilde vandaag bij Florine logeren en dan is het voor de kinderen weer echt feest. Wij doen lekker rustig aan, alle afspraken van dit weekend heb ik gecanceld, gewoon om tot rust te komen en mezelf niet voorbij te vliegen. Alleen dat al zorgt voor innerlijke rust. Nu de prioriteiten van de dag nog leren afstemmen met elkaar en dan zou het hier thuis echt voor de wind gaan. Maar het blijft ingewikkeld om goed te communiceren met elkaar. Ik zit hier in alle rust en ben in de veronderstelling dat Teun en Puck bij de buren zijn. Ineens zit Pauline hier, na buurtonderzoek, om aan te vragen of ik weet waar Nick is en dus ook Puck en Teun? Manlief is naar het voetbalveld en ineens bedenk ik me dat iedereen met hem mee zal zijn gegaan, maar dat is even niet zo doorgegeven. Communiceren blijft een kunst. Bellen kunnen we niet om het te verifieren, want de mobiele telefoon is keurig thuis achtergelaten. Mannen blijven van Mars en vrouwen blijven van Venus, daar zal nooit verandering in komen. We gaan er nu vanuit dat het allemaal goed is, maar informatieoverdracht in deze is toch wel een vereiste lijkt mij :) Nog geen kwartier later komt iedereen hier het pad op gerend. Henry was met ze naar het voetbalveld en volgens hem hadden de mannen dat thuis gemeld. Eind goed al goed denk ik dan maar. Het is echt lekker buiten, Guus en Nick gaan voetballen en Teun gaat mee naar het veldje, maar dan met de hockeystick en bal. Teun heeft niets met voetbal. We gaan deze dag lekker rustig aan modderen en ik voel me fris en fruitig.

Het is een prachtige dag. Als we lekker in het zonnetje zitten, komt mama even langs. Lekker kletsen onder het genot van een kopje koffie. Het is echt genieten. De kinderen spelen lekker buiten en komen eens af en toe langs om te kijken, te luisteren, wat lekkers te krijgen of gewoon om een knuffel te krijgen. Aan het einde van de middag gaat Henry nog wat boodschapjes doen en gaat mama weer naar huis. Puck wordt opgehaald door Florine en de mannen eten patat, bitterballen en frikandellen. Ikzelf heb lekker zalm gebakken en een salade gemaakt. Guus wil heel graag bij Fiene logeren en als ik Bernadette bel kan het, hij is de koning te rijk. En hier thuis zijn Nick en Teun in hun nopjes, alle tijd voor hen. Samen in bad, samen op de bank, samen chippies eten en naar Thomas de trein kijken. Wat een lieve kerels en wat een rust in huize Schreur.

Teun en Nick na hun bad op de bank met paprika chips en drinken, wat een feest :)
De mannen gaan na Thomas de trein naar bed. Een heerlijke dag, een geweldige dag en ik ben zo blij dat ik verder niets heb gedaan en alle afspraken heb gecanceld. De rust werkt helend en ik voel me nog steeds moe, maar ik heb niet het idee dat ik me moet opladen voor iemand, gewoon lekker dicht bij mezelf staan, een heerlijke dag en ik dank de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten