woensdag 1 augustus 2012

Woensdag 1 augustus 2012 vakantie

Vandaag is de laatste genietdag van deze vakantie op Mallorca, want morgen zal in het teken van reizen staan, naar huis wel te verstaan. Met pijn in het hart zullen we vertrekken en deze dag heel intens omarmen nu het nog kan. Mijn vakantietranen zijn realiteit vandaag! Deze vakantie zal ik voor eeuwig koesteren, het is de meest ontspannen vakantie die ik ooit heb beleefd.  Ik heb me de afgelopen dagen de meest gelukkige vrouw op aarde gevoeld. Een vakantie waar de lach de boventoon heeft gevoerd. Een vakantie waar mijn ziekzijn even heel ver van ons gezin afstond. We hebben de all inclusive formule omarmd en ons er vol aan overgegeven! We zijn er op uit gegaan als het kon, heel relaxed en zonder stress. Wat een zaligheid. Ik heb vandaag een brok in mijn keel. Terug naar huis is voor mij back to life, back to reality! Gisteren had ik een bijzonder leuk gesprek aan het zwembad. Een dame uit Asten voelde zich nauw met ons verbonden omdat wij haar aan haar zus deden denken. Haar zus die in Nederland de laatste bestralingen heeft ondergaan, na ook een zwaar traject, maar met een heel positieve afloop. Dat soort verhalen geeft kracht en moed. Doorzetten en niet kniezen en zeuren! Toch slaat de angst me om het hart. Hoe zal ik me voelen na de borstamputatie? En wanneer zal het zijn? Zal ik de ontspanning vast kunnen houden en hoe zal het met mijn emoties gaan? Ik leef nu in een droom, een hele mooie zelfs, maar hoe zal ik ontwaken uit deze prachtige droom?  Morgen om half 12 vertrekken we vanaf ons hotel, met extra bepakking. Teun is een medaille rijker en Puck en Guus een diploma rijker, om maar te zwijgen van de zelf beschilderde t shirts en de shirts met hotelheld BUFO and friends. Onze reisboedha zal ons veilig thuisbrengen en zal vandaag ook positiviteit moeten verzorgen in Rotterdam, daar is geluk en kracht heel hard nodig. Bij gebrek aan een kaars is dat wat we vanuit hier kunnen doen. Ik omarm deze vakantiedag met open armen, de zee was zalig vandaag en de zon die straalt. We gaan zo lekker plonsen en genieten, gewoon met die hele grote letter G!

1 opmerking: