dinsdag 7 augustus 2012

dindsdag 7 augustus 2012

Wat een heerlijkheid. Ik slaap sinds de vakantie best aardig. Ik ben gisterenavond lekker vroeg naar bed gegaan en heb nog even een boek gelezen. Ik ben lekker in slaap gevallen en los van de zweetaanvallen 's nachts slaap ik goed. De zweetaanvallen zijn niet te voorkomen, een resultaat van de overgang waar ik middenin zit. Ik ben om 7 uur wakker, lees eerst nog wat en om half 8 sta ik op. Onze Teun is al wakker en zit met een dekentje op de bank en hij speelt SuperMario op zijn Nintendo. Ik smeer een boterham met witte chocoladepasta voor hem en zet een beker melk neer. Hij komt het zo meteen opeten laat hij me weten en hij speelt onverstoord verder. Ik maak ontbijt voor mezelf. Puck komt om 8 uur naar beneden en zij smeert voor zichzelf brood en drinkt haar melk. Onze kleine meid verobert 4 boterhammen en ze heeft haar eetlust van geen vreemde denk ik dan. Guus is pas om 9 uur wakker, samen met papa. Een versnipperde ontbijtsessie, maar in de vakantie moeten we vooral nog genieten van de rust die je kunt nemen. Gisteren heb Puck en ik samen heerlijk gewandeld. We zijn in een flinke pas ruim een half uur weg geweest en al lekker babbelend vloog de tijd vooruit. Vandaag gaan we weer even wandelen is het plan, we noemen het lekker sportief bezig zijn en we genieten ervan. Eerst zal ik deze ochtend samen met Liesbeth wat leuks gaan doen in Vught. We gaan koffiedrinken, een kleine wandeling maken en afsluiten met een lunch. We kunnen dan weer eens heerlijk bijkletsen en dat kunnen wij als geen ander.

De eerste dag van de week heeft in het teken van de kamer van Puck gestaan. We hebben een mooi bed voor haar uitgezocht, een nieuw plaid voor op haar bed, kussenstjes en een lampje. Samen hebben we haar zwemdiploma, haar blote voetendiploma en haar vakantiediploma ingelijst, zodat we deze op haar kamer aan de muur kunnen stralen. Puck was helemaal in haar element. Ook de vakantiediploma's van Teun en Guus zijn ingelijst, maar de jongens hechten hier aanzienlijk minder waarde aan. In de vakantie heb ik een boek gelezen van Lilian Rubin over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Deze verschillen zullen altijd blijven bestaan en dat zie je dus al terug bij de kinderen. Puck is euforisch over de uiterlijke veranderingen van haar kamer. Ze wil een gezellige en veilige ruimte voor haarzelf creĆ«ren en ze bedenkt zelf wat ze waar wil hebben staan. Ze kan een zielsgelukkige blik in haar ogen krijgen als ze haar pracht en praal aanschouwt. De jongens hebben hier geen last van. Hun kamer is bijzaak, ze slapen er en kunnen er vooral rommel maken en zelfs dingen kapot maken. Tenminste ik ervaar het als speelgoed kapot maken en zij maken van hun auto een ruimtevaartschip. Deze verschillen zullen dus ook in hun verdere ontwikkeling blijven bestaan, dat is een feit. Ook zij zullen later in hun relatie die verschillen af en toe verfoeien, maar het zorgt daarentegen ook weer voor balans. Ik ga deze dag plukken en vertrek zo naar Vught, CARPE DIEM!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten