woensdag 8 augustus 2012

woensdag 8 augustus 2012

De dag begint goed. Ik ben om half 8 uit bed, eet wat en om kwart voor 8 zit ik op de fiets om een rondje Aarle Rixtel - Stiphout te fietsen. Lekker in alle vroegte de koeien begroeten en de kerktoren 8 uur horen slaan. De zon lacht me tijdens mijn tocht tegemoet. Het is echt prachtig om hier te fietsen en het werkt rustgevend. Ik voel me bijzonder goed en al fietsend in versnelling 2 heb ik een prima ritme te pakken. Ik voel me goed. Teun heb ik thuis nog voorzien van een boterham en een chocolademelk en de rest lag nog heerlijk te slapen. Ik ben ongeveer drie kwartier op pad geweest en als ik thuis kom zitten Guus en Teun op de bank en is de rest nog in ruste. De boterham van Teun staat nog onaangeroerd op tafel en hij zit samen met Guus te spelen op zijn Nintendo. Ik smeer brood voor Guus en de mannen eten samen hun brood en hebben praatjes voor tien. Ik ben zo trots op mezelf en heb genoten van mijn fietstocht deze ochtend. Mijn wandelactiviteit kan even niet doorgaan, want sinds gisteren zit er een soort ontsteking in mijn voet en door de zwelling kan ik niet in mijn loopschoen. Fietsen is een prima bewegingsalternatief. Dit zal een mooie dag gaan worden met zo'n start. Puck en Henry zijn om 9 uur ook wakker en ook zij sluiten aan aan de keukentafel. De mannen hebben zelf hun kleding uitgezocht en lopen in hun voetbaloutfit. Wessel komt al vroeg langs en de mannen gaan op de trampo en de sterke verhalen vliegen je om de oren. Henry lacht het uit. Verhalen waarbij er een voet af is geweest -getuige het litteken- en er vervolgens weer aangenaaid is, sprongen waarbij je van de trampo vliegt en er vanzelf weer opkomt. Heerlijke jongensfantasieën die je doen glimlachen. Vandaag komt het nieuwe bed van Puck, dus Puck heeft als doel haar kamer helemaal klaar te stomen voor de komst van dit bed. Voor deze noeste arbeid heeft Puck energie nodig dus ze eet naast een bord cornflakes met melk en honing ook nog even 2 boterhammen met jam weg.
Ik ga me lekker douchen en deze dag omarmen, Carpe diem!

De kinderen zijn lekker aan het spelen bij Nick en als ik hem roep zit hij net een lekker boterhammetje te eten. Toch moeten Teun en Guus thuiskomen want we moeten naar de tandarts. Teun heeft een gaatje en dat moet gevuld worden. Na het eten poetsen we zijn tandjes en dan gaan we op de fiets naar de tandarts. Henry, Puck en Guus volgen later. Teun heeft er zin in en hij geeft geen kick, hij vindt het vet cool en krijgt een stuiterbal van de tandarts als beloning. Teun is een echte flinkerd, want het gaatje was toch best aardig. Ik ben beretrots op mijn kanjer en wij gaan alvast naar huis. Puck en Guus zijn heel snel klaar bij de tandarts. Puck gaat in de middag met Nadine spelen en Henry gaat met de jongens op de fiets naar Stiphout om een ijsje te eten. En ik? Ik ga lekker met een kopje thee op de bank liggen en lees mijn boek uit. Een heerlijk relaxte dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten