donderdag 16 augustus 2012

Vrijdag 17 augustus 2012

Goedemorgen, wat een waardeloze nacht heb ik achter de rug. Pijn, misselijk, slapeloosheid en veel gezweet! Mijn drains lopen goed af zoals dat heet, 85 cc vanuit de okselwond en 45 cc vanuit de borst. Ik ben heel jaloers op mijn kamergenote Monique, die slaapmedicatie heeft gekregen en heerlijk slaapt. Ik rust en denk in de nacht mooie gedachten, ik denk aan mijn vakantie, aan mijn lieve kinderen en raar maar waar aan het toetje van slagroom, aardbeien en merengue. Ik heb dan ook echt een lege maag. Ik ben om half 6 rise and shine. Ik heb nog steeds pijn en de zuster gaat overleggen of ik zwaardere medicatie kan krijgen. Ik kijk uit naar mijn ontbijtje en heb zin in deze dag, een nieuwe dag die me weer een stap verder zal brengen, Carpe diem!

Ik heb mezelf gewassen zo goed als het ging. Ik ben helemaal roze van de jodium. Ik mag nog niet douchen, dus ik zal wel dagen lang te kampen hebben met de roze look :) vanochtend met Dorothe van de mamacare overlegd dat ik hier tot en met zondag moet blijven. Maandag gaan ze dan de voorlopigheid prothese aanmeten en als alles goed gaat mag ik dan naar huis. Vanmiddag komt Dorothe en dan mag ik samen met Henry voor het eerst de wond zien en dus ervaren hoe ik eruit zie met maar 1 borst. Nu is het moeilijk te zien, omdat ik een heel strak sluitlaken om mijn borst heb. Ik heb links een wond van de port à cath en rechts van de amputatie en dan mijn oksel nog en een gevoelloze rechterbovenarm. Dit laatste blijft zo en heeft te maken met het feit dat ze zenuwen hebben doorgesneden. Ik heb gelukkig een leuke kamergenote en lotgenoot, dus we begrijpen elkaar als geen ander. Ik kijk uit naar minder pijn en hoop dat vandaagnminder pijn zal brengen. Ik heb net een lekker bonbonnetje op bij de thee en dat was heel aangenaam, dus ook hier zijn het de kleine dingen die het hem doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten