dinsdag 28 augustus 2012

dinsdag 28 augustus 2012

Vandaag ben ik vroeg uit de veren. Ik kan niet meer liggen van de stijfheid, dus actie. Ik douche me lekker en doe mijn kleren aan. Ik wil de kinderen naar school brengen. Beneden gaat alles in alle rust zijn gang, dus ik zorg dat ik startklaar ben om mee te gaan. Henry kan dan meteen door naar zijn werk en ik loop naar huis, meteen een leuke wandeling. Ik heb zin in deze dag en ik voel me goed. Op school vind in het fijn iedereen weer eens te zien en natuurlijk vertel ik graag dat het weer redelijk gaat, ik heb immers vandaag een goed gevoel. Guus knuffelt me alsof zijn leven ervan af hangt en ik zwaai en geef kushandjes en wandel op mijn gemak naar huis. Heerlijk die frisse lucht. Caprice belt en zij komt deze ochtend. We zouden hier thuis lunchen, maar ik heb vanochtend besloten lekker de stad in te gaan. De verflucht is zo sterk hier dat alles wellicht naar verf gaat smaken. Lekker de stad in en gewoon kijken wat kan. Ik zet een wasje aan, zet de droger aan en doe alles met links. Ik word nog handig met mijn linkerarm. Ik zie op de fruitschaal nog veel tomaten liggen en besluit een tomatenbasissaus te maken. Altijd handig om op voorraad te hebben. Het geurt naar ItaliĆ« in de keuken met vele sporen van verf. Om half 10 drinken de schilders koffie en ik zet koffie voor ze. Ik spreek ze niet want Nicole belt en we kletsen weer eens heerlijk bij. Ineens is Caprice er al, ik heb meer dan een uur aan de telefoon gezeten :) Wat een kwebbeltantes zijn we toch eigenlijk. Ik kijk uit naar de rest van de dag en ik ga vandaag genieten van het samenzijn met Caprice en vanavond komt Marjon een bakkie doen. Een dagje energie gaat het worden. Carpe Diem.

Wat is het gezellig als Caprice er is. We drinken een lekker kopje koffie en kletsen honderduit. Ik krijg een prachtig mooie plant en ook aan Henry is gedacht :) We gaan de stad in en we hebben een missie, kleding en een prothese BH. We starten met de BH en dat valt nog niet mee, ik neem een witte sport BH mee als alternatief en dat ga ik thuis op mijn gemak eens passen. We nemen een tussenstop bij Il Borgo en genieten van een salade Vitello Tonato. Daarna gaan we door naar van Oorschot mode en met de hulp van Caprice komt er van alles te voorschijn wat ik nu makkelijk kan dragen. Passen doe ik thuis, want dat is een brug te ver. We nemen alles mee naar huis, drinken een kop thee en dan ga ik nog even rusten. Henry haalt de kinderen op en ik slaap 1,5 uur. Zalig. Als ik beneden kom wil ik eigenlijk alles meteen passen. Alles past, behalve de BH en ik ben zo blij als een kind. Dit geeft energie. Ik had overdag een basissaus gemaakt en dat wordt onbedoeld het eten. Ik doe er nog wat room door en maak er een komkommersalade bij. Florine blijft ook eten en het is een gezellige boel aan tafel. Er wordt gesmikkeld van de maaltijd en ik geniet van alles om me heen. Ik heb helaas wel een vochtbult ontwikkeld waardoor ik alleen mijn tshirt nog kan dragen, omdat de rest knelt. Morgen gaan we naar het ziekenhuis, want dan hebben we het gesprek met de chirurg en kunnen we er meteen naar laten kijken. Een dag als vandaag geeft mij energie. Ik voel me een gelukkige knapperd en dit gevoel wil ik graag vasthouden. Vanavond komt Marjon nog gezellig even en daar kijk ik nu alweer naar uit.......

Wat fijn dat Marjon er 's avonds was, samen nog een mooie wandeling gemaakt en lekker bijgekletst. Ik heb genoten van mijn TOPdag. Met een slaappil kom ik de nacht wel door en dan morgen zal het spannend worden, de afspraak met de Chirurg om de uitslag van de Patholoog aan te horen. Brrrrrrr, daarna de mammacare. Fingers crossed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten