zondag 2 december 2012

zaterdag 1 december 2012, zondag 2 december 2012

Onze eend voor deze dag, wat een lol om daar mee weg te rijden en wat een contrast, aan komen rijden in een BMW met alle toeters en bellen en dan een dag touren in deze geweldige auto. GENOTEN!
Vandaag is Henry jarig en dat gaan we vieren. Nadat we Henry hebben verwend met kado's vertrekken we. We gaan namelijk een dag op pad met een eend. We koesteren mooie herinneringen aan een 2CV. Henry's eerste auto was een eend en zijn tweede auto ook en luisterde naar de naam Hannes. We vertrekken vroeg naar Boerdonk, want daar staat de 2CV op ons te wachten. De kinderen vinden het hilarisch en wij ook!  We hebben een route uitgestippeld, maar na de instructie besluiten we toch te kiezen voor de Peel Maas route van de ANWB. Als we vertrekken liggen we allemaal in een deuk, door de enorme herrie die geproduceerd wordt. Puck vindt het vet cool om in deze auto te rijden en zakt lekker weg in de zachte achterbank en ook Guus geniet, vooral van de hobbels die een soort special effect hebben voor de bijrijders. Teun vindt het de saaiste dag ooit en wij snappen dat. Zodra Teun een motor hoort draaien vallen zijn ogen dicht, dus Teun heeft veel geslapen deze dag. Wij niet, wij hebben genoten van de route, van de plekken waar we zijn uitgestapt, van elkaar en we hebben zelf liedjes gezongen in de auto, omdat de radio ontbrak en wij zelf geweldige nummers hebben gezongen in de auto. We hadden onderweg ook veel bekijks, een volgeladen 2CV, met een soort von Trapp familie erin en met beslagen ramen. Dolkomisch. Als afsluiter zijn we in een Italiaans restaurant gaan eten en ook daar hebben we erg genoten. Het was een topdag en een dag waarbij we genoten hebben met de hoofdletter G. Na het eten merkte ik dat ik pijn had in mijn rug. De rit in de eend was hilarisch, maar heeft wel een aanslag gedaan op mijn rug. Ik kon de stoel niet meer uit. Echter wilde ik niet dat dat zichtbaar zou worden, dus ik vroeg Henry of hij me heel galant uit de stoel omhoog kon helpen. Mijn hele onderrug doet een ongelofelijke pijn. Ik baal als een stekker, zo'n leuke dag, goede afsluiter en dan deze genadeklap weer. Henry ondersteunt me stevig en ik strompel naar de auto. Voorbijgangers die niet beter weten denken wellicht dat ik stomdronken ben. De tranen rollen over mijn wangen en Puck vraagt wat voor tranen dit zijn. Ik laat haar weten dat dit tranen van geluk zijn voor deze dag en tranen van pijn voor mijn rug. Puck dartelt vrolijk verder. Ik verbijt me. Thuis luieren we nog even en dan gaan de kinderen naar bed. Ik volg niet veel later. Ik ben zo moe dat ik direct in slaap val, om half 2 word ik wakker van de pijn en ik besluit om pijnstilling te nemen. Ik strompel uren door onze slaapkamer, ik waggel ik probeer te bewegen en zo tegen de ochtend val ik weer heerlijk in slaap. Als ik om 8 uur wakker word dan merk ik dat de pijn minder is en goed te doen is. Ik vrees dat mijn hormonen weer te keer gaan en mijn bekken weer lekker instabiel aan het maken zijn. Ik ga naar beneden en we ontbijten. Daarna maak ik een pan soep en gaan de kids badderen met Henry. Rond de klok van 11 uur zijn opa en oma Putten bij ons. Puck heeft hier naar uitgekeken. Puck wordt verwend met een barbie en paard en met een teken/magneetblok en met paardrijsokken. Ook tante Det, ome Dries en Fiene komen en verwennen Puck met een paardrijjas. Puck vindt het prachtig. In de middag komen ook oma en Frits en tante Yvonne. ome Peter, Francelle en Willemijn nog. Wij hebben het gezellig en Puck is er inmiddels met Florine vandoor gegaan. Als iedereen vertrokken is, eten we nog wat en dan gaan de kinderen als piet slapen. Ze willen alledrie in hun pietenpak slapen. En daar liggen ze dan met muts en al onder de dekens en het duurt niet lang en ze zijn vertrokken. Guus als bouwpiet, Teun als onderzoekspiet en Puck als paardenpiet. Wat een heerlijk gezelschap :) Wij zetten beneden een muziekje op, ruimen de boel aan de kant en drinken een kopje koffie. Ik neem 2 pijnstillers en ga vroeg onder de wol. Ik hoop dat deze nacht weer gewoon verloopt, zodat ik morgen fris en fruitig de dag kan beginnen. Ik zal als hulpmama meelopen naar het kasteel van Sinterklaas en dat willen we natuurlijk fit doen. Ik kijk er naar uit en ik geniet na van ons heerlijke weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten