maandag 3 december 2012

maandag 3 december 2012

Vandaag is een bijzondere dag. Zowel Puck als Teun mogen met de school naar het kasteel van Sinterklaas. Ik zal meelopen als een van de drie hulpouders. Eerst bedenken Bernadette en ik samen een speurtochtje door huis voor woensdag a.s. De kinderen moeten aanwijzingen zoeken in huis en de aanwijzingen zullen hen naar de sintkado's toe leiden. Bernadette zet me af bij school en ik ben ruim op tijd. Ik ga in de lerarenkamer een kopje thee halen en heb meteen een taak als overblijfjuf in de groep van Teun. Na het eten starten we onze wandeltocht. De tocht naar het kasteel is er een vol sneeuw. De kinderen klagen over de kou en de meesten zijn doorweekt. We zingen, huppelen en springen om de sfeer erin te houden en dan zijn we dan lopend gearriveerd bij het huis van de Goed Heilig man. De kinderen zijn uitgelaten. Helaas mogen Michiel en ik niet naar binnen, dus wij drinken een kopje koffie bij Il Borgo. Daarna halen we de groep weer op en lopen terug naar school. Ik zie Puck als eerste naar buiten komen en ik geef haar een dikke knuffel, zij gaat al terug naar school en dan komt de groep van Teun. Blije gezichten, rode gezichten en allemaal voorzien van een zakje snoepgoed. We lopen terug en gelukkig sneeuwt het niet meer. Ik loop voorp met Laure, want zij moet heel nodig naar de toilet, dus wij gaan extra snel. Gelukkig zijn we net op tijd op school en Laure rent naar de toilet, net op tijd! Dan komt de groep weer terug en ik geef Teun een dikke pakkerd en neem zijn snoepzakje alvast mee naar huis. Ik loop naar Dianne voor instructies voor het computerprogramma van groep 3 en vanaf morgen zal ik op dinsdagmiddag de computerjuf zijn voor groep 3. Ik heb hier zin in, elke dinsdagmiddag een uurtje, de ene week groep 3a en de andere week groep 3b. Weer een overzichtelijke taak voor mezelf. Ik loop naar huis en ik voel me blij, de wandeltocht heeft me energie opgeleverd, positieve energie en dat is precies wat ik nodig heb. Ik voel me voldaan en zet een lekkere kop thee. Vanmiddag wil Teun met Pieter afspreken en ik zie wel wat de rest wil. Vandaag is een mooie dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten