zaterdag 22 december 2012

zaterdag 22 december 2012

Gisteren was met recht een goede eerste vakantiedag. Puck heeft genoten van haar logeerpartijtje bij Florine. De jongens en ik zijn in de middag nog even op verjaardagsvisite geweest bij tante Riekie. We waren er maar een uur en het is schrijnend om de echte veroudering te zien intreden. Echte ouderdom noem ik het leven in het verleden en de aansluiting met het hier en nu verloren zijn. Het kan ons allemaal overkomen, maar zo iets dergelijks aanschouwen en er even onderdeel van zijn geeft bij mij zeker geen feeststemming. Na een uurtje gaan we weg en hoop ik dat de sjaal die we hebben gegeven wat vrolijkheid en warmte brengt tijdens deze donkere dagen voor kerst. We gaan naar huis en de jongens hebben de boompjes voor de deur grandioos versierd, alles met kleur en glitter zit in de boompjes. Buurvrouw Annelies heeft 2 prachtige kransen gemaakt en die sieren onze voordeuren. Ik zou kerstboompjes verzorgen, maar ze haddenniet meer 3 boompjes zoals ik ze wilde. Dus dit is het alternatieve plan. De gekleurde lichtjes met batterij kon in niet vinden, maar deze ochtend liep ik er tegenaan en dat terwijl ik donderdag tijdens mijn missie om deze lichtjes te kopen ze niet kon vinden. Ik ben blij en ik heb nu alle inkopen binnen. Ik ga naar huis en daar zijn inmiddels alle musketiers wakker. Puck en Guus hebben uitgeslapen, ze waren er aan toe. Teun ook, maar in zijn geval was hij om half 9 echt van de partij. Deze ochtend gaan we met zijn allen naar Eindhoven, een rondje door de stad en wie weet blijven er wat leuke dingen aan onze handjes plakken. Het is vakantie voor ons allemaal en we nemen onze rust, we gaan genieten en vooral leuke dingen met elkaar doen, want ik voel me een rijk mens met zo'n lief gezin om me heen!

Het is een gekkenhuis in Eindhoven, een enorme drukte en niet alleen vanwege de kerst, maar voornamelijk door Djumbo die optreedt in het Beursgebouw. Na een uur vertrekken we weer huiswaarts, want het is gewoon té druk. Thuis brengen we Teun naar de scouting en we gaan allemaal mee naar binnen. Ze gaan koekjes bakken vandaag en Guus en Puck willen eigenlijk niet mee naar huis. Als we Teun ophalen heeft de kok van deze dag :) een verrassing voor ons allemaal. We gaan pannenkoeken eten in restaurant Pluk in Beek en Donk. De kinderen juichen hard, want ze hadden allemaal zin in pannenkoeken. Bij Pluk duiken ze meteen in de speelhoek en wij zitten heerlijk rustig aan onze tafel. De kinderen eten hun pannenkoek helemaal op en smullen ervan. Alleen Guus wil een toetje en Puck en Teun hun buikje zit te vol, maar dat mag wel na zo'n grote pannenkoek. We vertrekken naar huis en kijken samen naar de film Annie. Dit is echt genieten met een grote G. Samen op de bank, tegen elkaar aan. Ik vertel vooral wat er gebeurt, want Guus kan de ondertiteling niet lezen en Teun heeft er ook nog moeite mee. Ze zijn alledrie onder de indruk van het feit dat de kinderen in de film altijd moeten schoonmaken en schrobben. Na 45 minuten film willen ze allemaal graag naar bed en ze slapen direct. Ik kijk de film nog af, ook ik houd van deze kinderfilm. Ik kan de slaap niet vatten en ik speel nog een hele poos op de ipad en dan rond de klok van 1 uur val ik toch in slaap en droom heerlijke dromen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten