vrijdag 21 december 2012

donderdag 20 december 2012

Vandaag is de laatste schooldag. Puck mag uitslapen, zij heeft immers tot laat opgetreden. De stoere mannen moeten echter gewoon op tijd naar school. Op het moment wij klaar zijn ligt Puck nog heerlijk te slapen. Ik loop naar haar toe en zeg dat ik de jongens naar school breng en zo weer thuis ben. Puck draait met stink nog even lekker in haar dekbed en de zoete warmte van haar huid is wat ik ruik. Ik zou nu graag bij haar kruipen en even lekker knuffelen, maar de plicht roept. De jongens zijn heel erg uitgelaten, eigenlijk gewoon hieperdepieper. Als ik ze heb weggebracht ga ik direct naar huis en Puck zit al aan tafel. Ze was wakker. Ik stel voor om samen wat leuks te doen, maar in haar hoofd is Puck bezig met school. Wie zou er al zijn van haar klasgenootjes die ook hebben opgetreden. Ze weet 1 ding zeker ze wil niet wachten tot 10.15 uur. Ik vraag haar wat ze echt graag wil en dan zegt ze naar school, want het is de laatste dag. Ik breng haar om half 10 en ze straalt als juf Gonnie haar welkom heet. Ik kijk nog even door het raam en ga naar huis. Ik ga naar de fysio en daarna even de stad in. In de stad koop ik een rokje bij Lady Sting en iets wat er op past. Als ik moet afrekenen zegt de dame je houdt vast van blauw en spontaan begin ik te huilen en ik snap zelf niet waarom. Alles went, dus ik ga naar huis en lekker even in de ruststand. In de middag komt lieve collega Suus op bezoek en ze heeft het kerstpakket en choco boosters meegenomen. Bijna haar laatste werkdag en dan zijn we ex-collega's. Ik zal haar gaan missen. Vanavond is haar afscheidsetentje, maar ik zal er niet bij zijn wel in gedachten, maar die prikkels en emoties zijn me nu teveel. Ik krijg een geluksboeddha van haar en die doe ik diezelfde middag nog aan mijn sleutelbos. Deze boeddha zal me van pas gaan komen. Ik zwaai haar uit en vertrek naar school en in de auto rollen de tranen over mijn wangen. De kinderen brengen gelukkig een hoop vrolijkheid, want zij willen hun knappe kleren aan voor vanavond. Ze staan te popelen om weer naar school te kunnen. Guus krijgt een kaart van zijn geliefde Nina en daarop is te lezen 'ik ga met je trouwen Guus en ik vind je lief' met wel 20 kusjes. Guus straalt van oor tot oor en loopt op Fabian af met zijn kaart om hem zijn kostbare bezit te laten zien. Fabian snapt natuurlijk hier niets van, maar dat kan Guus niet deren, hij is gelukkig en ik geniet. Puck en Teun komen op me aflopen en we gaan naar huis. We drinken wat en pakken samen het kerstpakket uit van Sligro. Prachtig is het, een geweldige kist met een heerlijke inhoud. Guus schreeuwt naar buiten: 'Dankjewel SLIGRO'. Hij deed dit ook naar de Sint en hij hoopt dat op deze wijze ze het bij Sligro zullen horen. De kinderen kleden zich om en voelen zich prachtig en ik straal. Puck wil zelfs lippenstift op en oogschaduw. Geweldig. Ik ben trots en als ik ze naar school breng realiseer ik me hoe mooi ik dit vind en het raakt me diep van binnen. Het geluk, de lol en het feest dat op school zichtbaar en voelbaar is voelt als een warme deken voor mijn drie musketiers. Voldaan ga ik naar huis en wacht tot ik ze weer halen kan. Om 10 over 7 zijn ze klaar, ze hebben genoten en zitten vol verhalen. Teun heeft genoten van chocolade, want zijn chocoladesnor laat dat zien en Puck mag bij Florine logeren. De vakantie is begonnen en het voelt al als feest voor de kinderen. Ik breng Puck naar Florine en de jongens mogen nog even op de Wii. Dan breng ik ze naar bed en ze slapen snel na zo'n dag. Henry komt later thuis, hij had kerstdiner op het werk. Hij heeft een leuke avond gehad en ook hij heeft een kerstpakket. Onze kasten puilen inmiddels uit, dus verhongeren zullen we deze vakantie zeker niet. Vandaag was een dag die je je wilt blijven herinneren om de leuke en ook onverwachte dingen die deze dag bracht. Ik dank deze dag en slaap tevreden in.

Met zijn allen voordat we de deur uitgingen, zin :)))
Puck in vol ornaat :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten