woensdag 12 december 2012

woensdag 12 december 2012

Vandaag is de dag van Guus. Zijn grote liefde komt hier spelen. Hij is 's ochtends al vroeg uit de veren en dat is voor Guus uniek. Hij wil graag verrassings- smikkelsmakkelboterhamen en dat is niet meer dan boterhammen met allerlei soorten beleg die ik door elkaar op schalen leg en dan is het een verrassing wat je pakt. Ik breng ze allemaal naar school. Teun neemt zijn kado voor Pieter al mee, want meteen na school begint het feest en Teun heeft er zin in. Als we bij zijn klas aankomen, schreeuwt Teun dat meester Freek vergeten is te versieren voor Piet. Hij had gehoopt dat er al versiering zou zijn, want de kleine stoer man is dol op feest. We lopen naar de klas van Guus en daar wachten we tot ook Nina er is, zodat we goed kunnen afspreken over hoe lang ze samen zullen spelen vanmiddag. Nina gaat direct vanuit school met ons mee om gezellig mee te eten. Na school ga ik naar huis. Ik drink een kopje thee, schrijf wat kerstkaarten en ga dan even naar de winkel. Daarna ga ik koffiedrinken bij Yvonne, even eruit. Als ik binnenkom en Yvonne vraagt hoe het gaat dan komen de waterlanders alweer. Maar het lucht op en als de tranen weg zijn hebben we het heel gezellig. Ik ga met een tas voor stoere jongensshirts naar huis, wat zullen ze thuis blij zijn. Ik ga door naar school en daar koop ik kaartjes voor de jaarsluiting. Ik loop door naar de klas van Guus en Guus loopt naar juf Marieke om te zeggen dat Nina met hem mee mag vandaag. Nina komt huilend naar voren. Ze vindt het zo spannend. Ik loop de klas in en neem haar op mijn schoot en vertel haar dat ik wel begrijp dat ze het spannend vindt. Ik vertel haar wat ze kan verwachten en vraag haar of ze mijn hand wil vasthouden. Samen lopen we de klas uit en ik til haar even op. Daarna loopt ze hand in hand met Guus. Bij ons huis komen er weer even tranen, maar aan tafel zijn die snel weg. Ze smikkelen van de verrassingsboterhamen. Puck heeft Helen meegenomen en ze eten alsof ze uitgehongerd zijn. Met 4 kinderen 3 kwart brood, dat is toch een knappe prestatie. Na het eten gaan Guus en Nina naar boven, met permissie van Puck mogen ze met het prinsessenkasteel spelen. Guus die speelt met meisjesspeelgoed, de liefde doet bijzondere dingen met hem :). Dan komen ze naar beneden en spelen ze met de playmobil pinguins en de ridders. Helen en Puck die met de Tiptoi spelen vinden dat zo leuk dat ook zij hiermee gaan spelen. Dan zijn ze er klaar mee en willen ze knutselen. Allemaal aan de keukentafel spelen met de modellen. De meiden vinden dat geweldig en zelfs Guus doet mee, hij tekent echter dieren en geen modellen, want dat is voor meisjes. Het is een gezellige boel aan de keukentafel en ik geniet van dit schouwspel. In de middag gaan we met zijn allen naar de Weide. Helen kan dat zien waar Puck cursus heeft en we kunnen dan bij de dieren kijken. Daarna zal Helen bij ons worden opgehaald en ook Nina. De rust zal dat wedergekeerd zijn en de kinderen en ik hebben genoten van deze middag.

Guus en Nina aan de keukentafel wat een prachtig stel :)
Knutselen, de meiden modellen en Guus dieren, wat een creatievelingen
Samen met het prinsessenkasteel van Puck spelen, Guus geniet en zegt tegen Nina als ze even verdrietig is: ik zal je beschermen! Wat een mooie woorden en wat een steun geeft onze kleine liefdevolle man :)
Puck komt trots binnen samen met Henry. Zij heeft haar kaartjes uit mogen delen en zelf ook al een 2 kaarten terug mogen ontvangen een steen met een beschermengel erop. Een diploma heeft ze ook en Puck straalt. Volgende week is eigenlijk pas de laatste bijeenkomst, maar dan treedt Puck op in het theater. Ze doet mee aan de jaarsluiting van school. We kijken naar de mooie woorden van Judith en naar de steen, die in haar kistje gestopt zal worden. Een kistje dat ze aan het begin van de cursus gekregen heeft en waar ze allemaal waardevolle dingen in bewaard heeft, zoals mooie stenen, toegangskaartjes van het circus, een compliment, een tekening, allemaal spullen die Puck een fijn gevoel geven. De steen van vandaag en de kaarten zullen hier ook in bewaard worden en heel waardevol voor Puck zijn. We eten macaroni en de kinderen smikkelen, dat blijft een topgerecht voor de kinderen en het gaat er altijd in. Teun is nog op pad, die zal pas rond half 7 thuis zijn van zijn feest, vol mooie verhalen. Ik ben moe, ik ga lekker in bad en in mijn pyjama op de bank liggen. Vandaag was een dag met heel mooie momenten en ik koester die momenten. Morgen komt Els en ik ben blij dat ik mijn hormoonverhaal dan kan delen. Zij weet misschien als geen ander wat de perfecte remedie is. Ook heeft Hillie laten weten me nog voor de kerst te kunnen zien. Zij kan kijken wat ze voor me kan betekenen, zodat ik in ieder geval wat hoopvoller kerst in kan gaan en dat ik kan genieten van deze mooie dagen van het jaar. Ik ben hoopvol gestemd deze avond. Ook krijgen we al ons geld teruggestort van de in app aankopen, bijna 2600 euro. Het geluk is aan onze kant, alle voortekenen wijzen er op dat er betere tijden aan gaan komen en daar hou ik me even aan vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten