woensdag 5 december 2012

woensdag 5 december 2012 Sinterklaas

Vandaag is pakjesavond. Bij ons is het pakjesmiddag, want de Sint komt vanmiddag met zijn pieten ons een bezoek brengen. De kinderen hebben er zin in. Teun is vandaag gekleed in zijn pietenpak, want ook op school komt de Sint en het is een spektakel van jewelste met muziek en dans. Ik ben er niet bij, want ik moet naar het ziekenhuis. Ik heb een afspraak met de gynaecoloog. Ik ga dus vroeg van huis. In het Catharina ziekenhuis krijg ik uitgebreide terugkoppeling. De biopten waren in orde, ik heb mijn cyclus terug is de conclusie en ik zal dus starten met Lucrin om me medisch weer in de overgang te brengen. Dit zal met de nodige bijwerkingen gepaard gaan. 9 weken proberen en dan evalueren. De gynaecoloog wil ook liever eerst Lucrin proberen. Lukt dat niet dan zullen de eierstokken alsnog verwijderd worden. Ik zie op tegen nog meer hormonale schommelingen, ik heb er al zoveel last van. Niemand die het ziet, maar ik voel me klote. De gynaecoloog zegt dat er voor mij helaas geen andere optie is. Mijn papcode was afwijkend, maar daar hoef ik geen paniek voor te ontwikkelen. Over een half jaar doen ze weer een uitstrijkje en kijken ze of dat stabiel blijft. Dat is mijn minste zorg. Je hebt 5 papcodes en ik heb pap 2. Pap 1 is ok en pap 5 is kanker. Ik ben dus blij met pap 2 en als dat goed in de gaten gehouden wordt is er geen vuiltje aan de lucht. De gynaecoloog heeft nog even overleg met mijn oncoloog en via de speaker hebben we dan een drie-gesprek. We gaan het doen conform afspraak en ik kan mijn gemoed helaas niet beinvloeden. Moet ik ook vooral niet doen, kost nodeloos veel energie en dat is zonde. Go with the flow is het advies en dat is wat ik ga doen. Ik ga na het ziekenhuis nog even naar Woensel XL. Daarna naar huis. Ik maak een eiersalade en een tonijnsalade voor vanmiddag en ik ga de kinderen ophalen. Ik ga in mijn hoofd nog even alles na. Kado's: check! Speurtocht aanwijzingen: Check! Hapjes: Check! Gezelschap: Check! Drankjes: Check! Zin: dubbelcheck!!!!!! Vanmiddag gaat goedkomen, ik krijg een brok in mijn keel als ik een jaar terugdenk, toen was alles nog heel gewoon. Nu is de Sintviering bijzonder en veel intenser dan voorheen. Het zijn de leuke dingen die het hem doen en vandaag is een superleuke dag. De Sint komt met zijn pieten, vandaag is het feest, kinderfeest en wij volwassenen vieren maar al te graag mee.

Na afloop maken we nog even een foto, wat was het weer geweldig!
Ik ben gewoon verliefd op de Sint, wat een prachtige Sint is het en alles tot in detail voor elkaar, zijn schoenen zijn op jaloers op te zijn :)
De Sint laat heel even op zich wachten en wij vullen de tijd door te zingen, hard te zingen. En dan ineens zien we een Mijter boven de beukenhaag uitsteken, daar komt de Sint aan. Puck, Teun en Guus zijn gespannen, maar Fiene heeft daar geen enkele last van. De Sint weet echt alles van de kinderen, want alles staat in zijn grote boek. Als afsluiter geeft hij Puck een envelop, in de envelop de eerste aanwijzing voor de speurtocht naar de kado's. We zwaaien Sint uit en gaan op zoek naar alle aanwijzingen en uiteindelijk vinden we de kado's in het washok en wat zijn het er veel. In een mum van tijd heeft iedereen zijn kado's uitgepakt en de sfeer is uitgelaten. We eten gezamenlijk een hapje en na het eten vertrekken oma en Frits en Bernadette, Dries en Fiene weer naar huis. Henry gaat de Wii installeren, want de Sint had het goed begrepen. Een Wii, met 3 players, een Mario game en Wii sports. Daar staan de 3 musketiers, ieder een player in de hand. Ik zou me euforisch moeten voelen, maar ik zit op de bank, kijk, vecht tegen mijn gevoel en forceer blijdschap. Als Puck in haar fanatisme de player bijna door de TV gooit wordt het me teveel. Ik voel een uitbarsting en heb daar geen zin in. Ik ga de kamer uit en vlucht naar onze slaapkamer en daar komen de tranen, de tranen van intens verdriet. Tranen van het gemis van mijn vrolijke en energieke ik. Ik had deze avond de hysterie van de kinderen willen delen, ik had zo graag lol gehad en in plaats daarvan voel ik miljoenen trillingen van onrust in mijn lichaam en lukt het me niet om me hier overheen te zetten. Ik voel me ronduit vreselijk. Ik begraaf me in het dekbed en blijf net zolang liggen tot de onrust in mijn lijf enigzins gekalmeerd is. Dan komen om half 10 mijn drie musketiers vol enthousiasme vertellen wie de winnaar met bowlen was. Ik luister, forceer een glimlach, maar kan geen woord uitbrengen. Het doel is bereikt, zij gaan met een lach van oor tot oor slapen en genieten na van een geweldige middag en ik probeer alle leuke dingen naar voren te halen in mijn hoofd, zodat ook ik een houvast heb om die mooie dromen te dromen en die lach toe te laten van oor tot oor. Want wat was het een mooie Sint, met prachtige schoenen en prachtige kleuren. Ik krijg die lach als ik denk aan de vraag van Sint aan Fiene wat zij later graag zou willen hebben. Fiene antwoordde de Sint: 'een baby van jou!' Iedereen schoot in de lach en natuurlijk kreeg Fiene haar Baby born, maar de wijze waar op haar zinnetje eruit kwam, daar werd de Sint zelfs even stil van. De prikdienst heeft vandaag dé afspraak gemaakt. De koeriersdienst van de zorgapotheek komt vrijdag mijn Lucrin injectie bezorgen. Vrijdag zal de huisarts mijn eerste injectie zetten en ik denk dat ik vrijdag geen act de presence zal geven op de inspiratiebijeenkomst van Sligro. Ik ben een te groot wrak om me daar staande te houden, laat staan dat ik inspiratie kan geven of ontvangen. Ik hou het deze week klein, zodat ik gewoon weer even kleiner dan klein kan zijn. Eerst die mooie dromen dromen en mezelf weer een beetje in het gareel zien te krijgen. Ondanks mijn nare hormonen en mijn lichte depressie was vandaag een bijzonder waardevolle dag, waar ik met volle teugen van heb genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten