maandag 11 maart 2013

zaterdag 9 maart 2013

Het is weer snottebellenweer en er wordt weer goed gesnotterd in huize Schreur. Guus is kampioen hoesten en Teun en ik bekleden een gedeelde 2de plaats als het om niezen gaat. De dag begint fris en fruitig. Puck is als eerste in staat van paraatheid om naar paardrijden te gaan. Guus kijkt uit naar zijn eerste buitentraining weer met voetbal en Teun popelt om naar scouting te gaan. Als we in de middag Teun naar scouting brengen gaan we samen met Puck en Guus de stad in. Puck wil haar Intertoys giftcards, die zij gisteren heeft gekregen, verzilveren. Ze wil het Playmobil cafĂ© en een aanvulling op haar Playmobil manege. Met de bonnen kan ze dat allemaal doen en ze straalt en kan niet wachten naar huis te gaan om alles in elkaar te zetten. Guus heeft mazzel, want ook hij mag wat uitzoeken en voor Teun nemen we Skylanderkaarten mee. We kopen lekkere bonbons voor oma bij Il Borgo en dan gaan we, na wat boodschapjes en Teun weer te hebben opgehaald, naar huis. Puck en Guus gaan spelen. Florine komt en blijft gezellig eten. Het is een gezellige boel. Na het eten gaan de dames naar Florine en Puck blijft er logeren. Toch voltrekt zich nog een licht drama in huize Schreur. Onze Puck heeft een Playmobil puinhoop van haar kamer weten te maken. Als ik haar spulletjes sta in te pakken voor het logeren, denk ik dat het gekkenwerk is, want als ik haar ondergoed wil pakken kan ik niet meer bij de kast. Ik vind dat dit niet kan en roep Puck. Als Puck op haar kamer staat vertelt ze mij dat ze dat niet nu hoeft te doen en loopt weg. Ik plof en roep haar wederom terug. Nu ploffen er 2 en dat leidt nergens toe. Puck laat van zich horen en hoe! Ze boehoet er lekker op los en eigenlijk weet ze niet meer waarom ze zo doet. Ze is boos op mij, omdat ik haar stad heb vernield (?????). Ik ben me van geen kwaad bewust, maar al pratende blijkt dat ik in mijn plofbui een trap tegen een van haar Playmobil dozen heb gegeven die tegen de manege is aangeschoven, waardoor er 3 paarden zijn omgevallen. En dat klopt, want ik wilde bij de kast om ondergoed te pakken. Monique staat al aan de deur om de meiden op te halen en dan in het staartje van het drama is alles weer goed. Puck droogt haar tranen en gaat met Florine mee. Ik ben uitgeput, het lekkere eten, maar ook de lekkere rode wijn eisen zijn tol. Ik ga om 7 uur naar bed en ik val in een diepe slaap. Als ik wakker word om 23 uur ligt Teun met zijn knuffels naast me. Hij is bij mij komen 'logeren' en mijn hart smelt. Als Henry naar bed komt tilt hij Teun op het matrasje in onze kamer, zodat hij nog steeds bij ons aan 'het logeren' is. Ik slaap heerlijk deze nacht en ontwaak zondag fris en snotterig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten