dinsdag 12 maart 2013

dinsdag 12 maart 2013

Ik heb heerlijk geslapen en ook vandaag ben ik vroeg uit de veren. Vandaag zou ik met Caprice wat leuks in Den Bosch gaan doen, maar als ik naar buiten kijk word ik verre van vrolijk. Er ligt wel 10 cm sneeuw, tenminste aan een kant van de weg, omdat er ook een heerlijk fris windje staat. Caprice en ik besluiten dat we ons uitje uitstellen totdat de zon schijnt en we gewoon net als ruim een jaar geleden lekker op een Bosch terrasje kunnen neervallen en kunnen genieten van de zon. Nu het met Caprice niet doorgaat is het tijd voor een change of plans. Ik besluit om naar John Knoops te lopen in Mierlo om mijn fiets op te halen, of beter gezegd de fiets van Ton Rosenberg. Ik vertrek rond 9 uur en als ik 45 minuten verder ben, ben ik vanwege de sneeuw pas op de Mierloseweg ter hoogte van de Jumbo. Ik heb om half 11 REACT training in het ziekenhuis en wil ik daar op tijd zijn moet ik nu omkeren. Ik baal van deze doelloze actie en besluit nog snel wat broodbeleg te kopen, zodat ik het idee heb dat ik toch zinvol bezig ben geweest. Gevolg: Ik moet weer 45 minuten teruglopen met een plastic tas met gewicht. Ik zie het maar als extra training. Ik ga meteen door naar het ziekenhuis en ik heb een heerlijk rode toet van al die buitenlucht. Ik start met Ivo op de fiets en het is heerlijk, dan het krachthok en als laatste de buikspieren. Voldaan stap ik onder de douche en ga naar huis. Ik maak een vers groentesoepje en trakteer mezelf op zo'n net gemaakt soepje met een pistoletje. Ik voel me een tevreden mens. Ik besluit dan vandaag ook maar computerles te geven en om 13 uur ben ik op school. Vandaag is Rekenrijk aan de beurt. Een regulier rekenprogramma waar niet zoals bij het CVN programma een beloningsstructuur aanhangt. Hier kunnen geen diploma's verdiend worden. Om de kinderen toch te motiveren heb ik bij de Action Tattoos gekocht. Ik heb ze in mijn jas gedaan en voordat we naar het computerlokaal gaan maak ik een afspraak met de kinderen. Als ze allemaal hun best doen en een heel programma geconcertreerd sommen maken krijgen ze een verrassing. Ze juichen van plezier en het werkt perfect; ze doen ontzettend hun best. Aan het einde van de les geef ik hen de tattoo en vraag hen of ze het nog even voor de volgende groep geheim willen houden. De volgende groep komt en Nick vertelt me dat hij al weet wat de verrassing is. Ondanks deze wetenschap werkt ook de tweede groep heel goed en verdienen ze ook allemaal hun tattoo. Ik ben tevreden, een leuke les en een leuke gemotiveerde groep. Ik ga naar huis en rijd nu gewoon met de auto naar John Knoops voor mijn fiets. De fiets staat al klaar en John zorgt dat de fiets in mijn auto komt. Ik ga weer naar school om de kinderen op te halen en ik ben zo in mijn nopjes vanwege de fiets en dat terwijl ik met dit weer nog niet kan fietsen, maar het feit dat de fiets op maat is en in mijn bezit, maakt mij een gelukkig mens. We gaan naar huis en Nick en Florine komen. Ik heb om half 5 een soepje voor alle kinderen met stokbrood, zodat ze wat voor de zwemles gegeten hebben. Henry eet snel wat als hij thuiskomt en dan gaat hij met de kinderen zwemmen. Ik ga nog een kadootje voor Charlotte kopen die morgen jarig is. Als ik thuis ben ga ik lekker zitten en genieten van de rust, die ik nog een uurtje heb voordat de kinderen er weer zijn en vanavond? Ik ga weer lekker op tijd naar mijn warme nestje en dan oogjes toe en snaveltje dicht en dromen van de zon die van heel ver zal komen, maar die zeker gaat komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten