zaterdag 23 maart 2013

Vrijdag 22 maart 2013

Vandaag sta ik gelukkig op zonder hoofdpijn. De spanning van gisteren resulteerde in een barstende hoofdpijn die deze nacht gelukkig opgelost is. Ik breng de kinderen naar school en ga voor de weekboodschappen. Dan ga ik ook alvast het verjaardagscadeau voor Teun kopen. Teun wil een Skylander starterpakket, bestaande uit een portal, drie characters, kaartjes een CD om het programma op de Wii te installeren en een poster. De dame bij de Intertoys laat me zien hoet het werkt. Als je een character op de portal plaatst, komt de Skylander op je TV tot leven. Hilarisch lelijke poppetjes met allerlei geluidjes, onze Teun is er dol op en dit is voor hem het allermooiste op aarde. Ik koop een starterpakket en ga voldaan naar huis. Ook heb het idee voor de traktatie al en de spullen zodat we dit weekend aan de slag kunnen. Ik heb het idee om er een rustige dag van te maken. Als ik de kinderen uit school haal is het verre van rustig. Guus neemt vriendje Joep mee en vervolgens nemen ook Teun en Puck vriend en vriendinnetjes mee. Een gezellige drukte. Gelukkig vermaken de kinderen zichzelf prima, maar de drukte om me heen, de onrust, zorgt ervoor dat ik mijn rust niet kan vinden. Als iedereen opgehaald is gaan we naar de Intertoys, want dat had ik beloofd en belofte maakt schuld. Nick gaat met ons mee. De speelgoedwinkel is de mooiste winkel van het universum. Vier kinderen lopen bewonderend van het ene speelgoedje naar het andere en de keuze wordt hierdoor erg moeilijk. Wat te kiezen? Teun is vastberaden en loopt linea recta af op de Skylander-hoek. Zijn ogen sperren zich open om al het moois goed in zich op te kunnen nemen. Hij wil eigenlijk alles, echter is het bedrag om te kiezen gelimiteerd. Teun kiest voor Skylander kaarten en vriend Nick is het geheel met de keuze eens. Puck is ook doelgericht, zij loopt naar de Playmobil-hoek en zij wil graag extra baby's voor haar Playmobil stad op haar kamer. Als ze met vriendinnetjes speelt is het vaak loten wie met de baby mag, ze heeft er maar 1. Puck kiest voor een baby in een kinderwagen en een grotere baby in een buggy en koestert haar keuze en loopt er trots mee door de winkel. Dan Guus, Guus heeft geen doel, hij wil alles en vooral iets wat groot, opvallend en vooral duur is, té duur en niet passend in het budget. Hij rent van voor naar achter, wil skates, dan weer een transformer en uiteindelijk besluit hij met hulp van Puck toch te kiezen voor LEGO, Lego Creator. Hij kiest voor een 3 in 1 zelfbouw vliegtuig en neemt er een Playmobil poppetje bij. Hij is dan eindelijk content en tot de kassa twijfelt hij hardop of hij de juiste keuze heeft gemaakt. Dan bij de kassa is hij pas content. We gaan via de supermarkt naar huis en daar kopen we een slagroomtaart voor morgen als opa en oma komen. We zijn pas laat thuis, maar het eten had ik al klaar staan en Henry heeft de ovenschotel al in de oven gezet. We gaan gezellig eten en de kinderen spelen heerlijk met hun nieuwe speelgoed. Teun bergt zijn kaartjes op in zijn collectorsmap, Puck zet haar Playmobil in elkaar en Guus bouwt via de beschrijving zijn eerste vliegtuig in elkaar. Guus doet dat heel behendig en in no time heeft hij alle drie de mogelijkheden gebouwd. Zijn favoriete model is de straaljager en daar gaat hij mee spelen. Rond 8 uur gaan ze lekker slapen en ik houd het dan ook voor gezien en val in een heerlijk ontspannen slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten