dinsdag 5 maart 2013

maandag 4 maart 2013

Deze dag start ik de dag met het aantrekken van mijn nieuwe hardloopshirt, ik wil gaan lopen. Het shirt is hilarisch, ik heb het samen met Madzy gekocht en met neonroze letters siert de tekst MOVE YOUR A.. Ik ben er heel blij mee en zal het ook donderdag tijdens de spinningtraining dragen. Als ik terug van school kom geniet ik van de zon die dan al schijnt. In plaats van dat ik een start maak om te gaan rennen, beweeg ik mezelf naar de kapper. De zon vraagt om een andere kleur haar. Ik ben de enige in de kapsalon en ga weer over op een koel blonde kleur en daarna wil ik gaan lopen. Echter ik zit meer dan 3 uur bij de kapper en als ik klaar ben is het meteen tijd om door te gaan naar de computerlessen van groep 1. Ik eet nog snel wat en ga door in mijn hardloopkleding. Het oogt in ieder geval sportief dat is een ding dat zeker is. Teun ziet me lopen en moet om me lachen, hij vindt mijn haar niet mooi en ik kan me voorstellen dat hij weer moet wennen. Ook Guus vindt het niet mooi. De lessen vliegen voorbij en als ik Puck ophaal is zij de enige die het wel mooi vindt. We gaan naar huis en gooien de deuren open en zijn vooral veel buiten. Pim wordt vertroeteld, de fietsen worden weer tevoorschijn gehaald en er wordt lekker buiten gespeeld. Heerlijk! De vogels fluiten, de zon die schijnt, de lente is echt in aantocht. Ik kook een maaltje en Henry komt met Teun thuis die bij Pieter heeft gespeeld. Het is een mooie dag. Na het eten sta ik in tweestrijd. Ik ben vandaag gebeld voor een arbeidsdeskundig onderzoek. Ik word verwacht op dinsdag 19 maart om 8.45 uur. Ik heb in eerste instantie toegestemd, immers ik wil het zelf ook graag. Echter kan ik helemaal niet op dinsdagen. De dinsdag is Oncoherstel en dat is nu belangrijk. Ik overleg het met Henry en hij geeft aan dat ik gewoon een andere dag moet afspreken. Ik besluit het op de mail te zetten en erbij doe ik mijn CV, want dat was gevraagd. En als ik alles per mail verstuurd heb komen de vragen in mijn hoofd. Waarom is het CV nodig, alle gegevens zitten toch in mijn personeelsdossier? En ik had toch aangegeven dat de dinsdagen, donderdagen en vrijdagen de dagen zijn die vooralsnog in het teken van hersteltraining en fysio staan. Ik heb van Astrid gehoord dat zij een verslag van ons eerste gesprek heeft gemaakt, maar ik heb dat verslag nog niet ontvangen. Kortom allerlei zaken waar ik geen prettig gevoel bij krijg. Zou dit altijd zo gaan bij langdurig zieken? Dit moet toch anders kunnen? Ik ben blij met de stappen die genomen zijn, maar het verloopt wederom stroef. Ik heb in ieder geval mijn mail verstuurd en wacht op antwoord. Als ik naar bed ga maalt het in mijn hoofd. Mijn hele leven passeert de revue. Kies ik wel altijd écht voor mezelf, ik heb immers de neiging me op de ander te richten en mezelf een beetje weg te cijferen. Het is erg laat voordat ik inslaap, maar de rust is wel weer wedergekeerd in het hoofd. De nacht is kort en de morgen dient zich al snel weer aan, wel een mooie morgen, een morgen waarin de zon me tegemoet lacht en omarmt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten