zaterdag 2 maart 2013

zaterdag 2 Maart 2013

Gisterenavond heb ik genoten. Ik ben verwend door Suus en Daan in Ravenstein. Een heerlijk menu werd mij voorgeschoteld en los van het menu hebben we een meer dan gezellige avond met elkaar gehad. Echt pure verwennerij! Als ik naar huis rijd ben ik blij en ik zing uit volle borst mee met de radio. Moe? Verre van, ik bruis van de energie. Als ik thuis kom drinken we nog wat en ben ik niet te stuiten over de positiviteit die in me zit. Dan gaan we toch echt naar bed en ik val heel snel in een ontspannen slaap. De nacht vliegt voorbij en we slapen uit zoals dat heet, dus we zijn rond 8 uur wakker en om half negen beneden. Geweldig! De kinderen zijn druk bezig op de Wii en hebben de boterhammen al verslonden. Ik doe lekker rustig aan, ga lekker zitten en pas als Puck met Henry naar paardrijles gaat dan pas kleed ik me aan. Als ik mezelf heb aangekleed zorg ik dat ook Guus in zijn voetbalkleren stapt en Teun zijn kleren aan doet en dan...... Teun kan niet wachten..... gaan we naar de stad. We gaan een Skylanderverzamelkaartenboek kopen. Vanaf dat moment straalt onze Teun en hij blijft de rest van de dag stralen. Hij kan zich in deze wereld niets mooiers voorstellen dan 'zijn' Skylanders, dat is zijn wereld, een volmaakte wereld, bruisend van fantasie! Het leven van een kind is gelukkig een leven zonder zorgen, een leven dat zich ongecompliceerd laat leven. Ik geniet van zijn geluk. Guus heeft het nog niet zo met de Skylander wereld, hij zit volop in de auto's en in de wereld die Playmobil heet. We gaan naar huis, eten een broodje en dan gaan Guus en ik naar Stiphout Vooruit. Guus heeft training in de zaal van de Sint Trudo school in Stiphout. Voor de laatste keer is deze binnentraining, want vanaf volgende week is het weer buiten. Guus vindt de binnentraining saai en ondanks het feit dat hij het saai vind, rent hij de benen onder zijn lijf vandaan. Hij scoort 2 goals en is rijp voor TV. Elke keer als hij of een teamgenoot scoort maakt hij een sliding over de vloer van de gymzaal. Omdat te kunnen trekt hij zijn sokken tot over zijn knieĆ«n, zodat hij ook echt kan glijden. Ik geniet hiervan en het uur vliegt voorbij. Als we thuis komen is Teun al weg, hij heeft een partijtje van vriend Max. Puck en Guus gaan met ons mee naar de stad. Guus heeft een partijtje van Mauro en we brengen hem naar kasteel Helmond, waar het partijtje is. Ze gaan een ridderspeurtocht doen. Guus heeft er zin in. Puck, Henry en ik wandelen de stad in. Puck en ik belanden in de boekenwinkel en daar valt Puck voor een boek van Thea Stilton, de schaduw prinses. Ik ben ook helemaal weg van het boek, maar het oogt nog wat moeilijk voor een dame uit groep 4. Samen vragen we of dit boek geschikt is voor Puck. De dame legt ons uit dat het een A boek is en dat betekent dat het een boek is dat na het doorlopen van de Avi niveaus gelezen kan worden. Ik vertel Puck dat er nog veel andere boeken zijn en dat dit boek nog even op haar zal wachten. Puck is teleurgesteld en ze wil dit boek hebben. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, dus ik besluit dat we samen in de stoel gaan zitten en dat ze me dan een stukje mag voorlezen uit dit boek. Puck is vastberaden, slaat het boek open en leest een stuk uit het boek. Ik vraag haar wat ze gelezen heeft en ze kan het reproduceren, dus ze heeft het begrepen. Ik complimenteer haar en vraag haar of ze wil kijken welk boek ze graag zou willen lezen. Ik snuffel verder en kan hier met gemak een dag blijven snuffelen. Boeken fascineren. Een boek lezen is even ontsnappen uit de hectiek van alledag, het is je laten meeslepen in het verhaal, er helemaal inzitten en soms er in wegdromen, kortom lezen is fijn. Puck roept me en ze zegt dat ze weet welk boek ze wil hebben, ze weet het zeker ze wil het boek van Thea Stilton, de schaduw prinses. Henry is het er helemaal mee eens en ik zet mijn twijfel opzij. Puck is blij, trots en ze heeft dorst. We gaan naar Il Borgo om wat te drinken en Puck leest al in haar boek. Ik kijk naar mijn grote kleine meid en ik ben ontroerd. Ik hou van haar met heel met hart en ziel. Ik vraag haar of ik haar boek mag lezen en Puck straalt. Ik mag het lezen als zij het gelezen heeft. Ik ben blij, want het is een prachtig boek, alleen al om te zien. We gaan Guus weer ophalen van zijn feestje. Guus heeft het naar zijn zin gehad. We gaan met zijn allen naar de supermarkt, want Puck en Guus willen Gamba's eten. Eigenlijk is het de beurt aan Henry om te koken, maar aangezien dit recept in mijn hoofd zit, offer ik me graag op om dit te maken. We smikkelen van ons maaltje en dan komt Teun ook nog thuis en zijn we weer compleet. Teun heeft op het feestje van Max spionvoetbal gespeeld en wij denken dat het pionvoetbal moet zijn geweest. Hij heeft genoten en heeft er rode wangen van. Florine staat voor de deur en de meiden vinden het weer tijd voor een logeerpartijtje. Florine komt bij Puck logeren. We eten nog smultoet en dan is het tijd voor de pyjama's en om de tanden te poetsen. Om half negen ligt iedereen op bed. De meiden rekken nog even tijd, maar ook zij gaan lekker slapen. Vandaag was een heel mooie dag, een dag waarvan we genoten hebben en dat is toch waar het om gaat in het leven, genieten! Vanavond doen we rustig aan, we hebben een verjaardagspartijtje aan ons voorbij laten gaan, maar we gaan daar snel een nieuwe afspraak voor maken. Soms moet je de dag op zijn hoogtepunt aanvaarden en er niet overheen gaan. Vandaag hebben we goed gedoseerd en zo kunnen we morgen ook weer lekker genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten