woensdag 27 maart 2013

maandag 25 maart 2013 TEUN 7 JAAR!

Hiephiephoera vandaag is Teun jarig en hij wordt 7 jaar. Hier heeft Teun zo naar toegeleefd. Ik heb de wekker extra vroeg gezet, in de hoop eerder beneden te zijn dan onze Teun. Ik kom krakend op gang en als ik de woonkamer in kom, komt Teun al superblij op me toelopen met de woorden: 'mam ik heb al voor mezelf gezongen, lang zal ik leven! En ik ben zooooooooooo blij'. Ik geef de kleine grote man een dikke knuffel en geniet van zijn blij zijn. Hier krijg ik zoveel energie van, zo kan ik de dag wel aan. Op tafel liggen de kado's al klaar en de slingers hangen. Hij hoopt dat hij Skylanders krijgt en hij weet eigenlijk al dat dat in het pakje op tafel zit, 'want' laat Teun weten. 'ik zag het door het papier heen'. Puck en Guus komen ook en ook Henry is van de partij. Wij zingen lang zal hij leven en dan mag hij eindelijk uitpakken. Eerst geeft hij Puck en Guus een kadootje en dan geven Guus en Puck hem een kadootje. Teun grist het papier eraf en zegt dat hij ook al wist dat hij een boek van Geronimo Stilton zou krijgen, want ook dat had hij al besnuffeld en dat zag hij dus door het papier heen. Hij pakt het pak der pakjes uit en dan is blijheid een understatement. Hij gilt van plezier en blijft maar praten en bewegen en hij zegt: 'ik ben net Brammetje Baas, ik kan ook niet stilzitten en zeker nu is zo blij ben niet'.

We eten ons ontbijt en dan brengen we de kinderen samen naar school, zodat we in de klas van Teun kunnen blijven als hij toegezongen wordt en als hij mag trakteren. In de klas gaat Teun al snel zitten in de draaistoel en de andere kinderen maken een kring. Teun blijft wiebelen, lachen en vooral vrolijk zijn. Het is feest in de klas en Teun geniet van de aandacht. Bij elk lied wijst hij naar zichzelf als het over de jarige gaat. Hij geniet en als wij weggaan heeft hij leuke taakjes uitgekozen die hij vandaag mag doen omdat hij jarig is. We gaan naar huis en ik heb deze ochtend niets meer in de planning. Ik doe lekker rustig aan en in de middag ga ik naar school voor computerles voor de groepen 1 en vandaag is ook Guus aan de beurt. Guus is de tweede groep en als hij bovenkomt geeft hij eerst mij een knuffel de lieverd en dan gaat hij aan de slag. Hij vindt computerles echt leuk en doet het ook goed. Na school haal ik de kinderen op en gaan we naar huis. Teun komt wederom enthousiast op me afrennen en vraagt of hij bij Pieter mag spelen. Als ik hem vertel dat hij jarig is en dat zo oma bij ons is slaat hij zichzelf voor zijn hoofd. Hij was even vergeten dat hij jarig was en dan ineens is hij weer volop jarig. Hij ziet Pieter niet meer staan en rent naar de auto om de kadootjes in ontvangst te gaan nemen. Thuis eten we taart, zijn favoriete taart, slagroomtaart. Oma en Frits komen en natuurlijk zitten alle buurtkinderen hier om te kijken hoe goed Teun al met de Wii Skylanders kan spelen. Teun is er zo behendig in, in no time zit hij op niveau 7 met zijn favoriet Pop Fizz. 's Avonds eten we zijn favoriet eten pasta met rode saus, gewoon tomatensaus met basilicum en we drinken rode ranja. Hij smikkelt en hij is blij. Na de toet mag hij nog even spelen op de Wii en dan gaan we naar bed. Teun pakt met zijn handjes mijn hoofd vast, geeft me een kus en slaapt in met van die mooie rode wangen en nadat hij nog even heeft gezegd dat dit de leukste verjaardag ooit was..... Ik loop zijn kamer uit en ik heb tranen, tranen van intens geluk, een mooier kado kan een mama niet krijgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten