zaterdag 30 maart 2013

donderdag 28 maart 2013 EURODISNEY

De zon lachte ons in Disneyworld Parijs tegemoet en we hebben geen enkel moment last gehad van de kou.
Ik baal als een stekker als ik wakker word, de hoofdpijn is niet weg en zo ook niet de misselijkheid! En dat in Eurodisney! Dit wil ik niet, dus ik gooi er maar weer een dosis medicijnen in. Ik eet verwaarloosbaar en ik houd me op de vlakte. We vertrekken na het ontbijt naar het park. Het hotel heeft een speciale busverbinding en binnen 10 minuten staat we voor de ingang van het park. Onze 3 musketiers kijken hun ogen uit en als we net het park in zijn staat Duffy al op ons te wachten, de eerste handtekening is binnen. Dan komt Knabbel of Babbel eraan en ook hij tekent in het boekje onder de naam Tac (wat een nare naam, de naam van een chemokuur :(). Teun schreeuwt het uit, dit vindt hij leuker dan Skylanders. Ik hobbel gezellig mee en we gaan met zijn allen in 'It's a small World'. Als ik de gezichtjes van de kinderen zie moet ik ineens enorm huilen, laten we het maar weer de tranen van geluk noemen. Ik weet nu zeker dat deze hoofdpijn er een is met een hormonale grondslag. We gaan heel selectief te werk in het park en pikken er alleen die attracties uit die ook geschikt zijn voor de kinderen. De wachttijd loopt soms wel op tot een uur, want ondanks de doordeweekse dagen, in Eurodisney in het topdruk. De handtekeningen verzamelactie die zo veelbelovend begon is bij de 2 handtekeningen blijven steken. We visten vanwege de drukte helaas steeds achter het net. Het is een dag van echt genieten en als klap op de vuurpijl is er de parade om 17 uur. Alle figuren die met de prachtige Disney muziek zich tonen aan het publiek. We staan in Mainstreet en hebben allemaal een warme choco in onze handen en kijken allemaal stralend naar al het moois. Deze eerste dag was genieten en mijn hoofdpijn heeft me er niet van weerhouden om gewoon alles te doen. Af en toe wat kokhalzend en met mijn plastic zak in de aanslag was het goed te doen. We vertrekken om half 7 en dan gaan we met de bus terug. We lopen een groot winkelcentrum in om te gaan eten. Er is genoeg keuze en iedereen is het er unaniem mee eens; het wordt een chinees restaurant. Het eten is lekker en de kinderen kunnen heerlijk spelen. We zijn rond 10 uur in het hotel en dan vallen we allemaal om van de slaap. Mijn hoofdpijn is wat gezakt en na mijn medicijnen gaan ook wij op 1 oor. Dank je dag voor al dit moois en vooral dat de zon zo heeft mogen schijnen en wij zo hebben kunnen genieten!

Guus slaapt met zijn Simba die hij vandaag gekregen heeft de sterren van de hemel :)
Puck is trouw aan haar Stinkie, geen knuffel voor haar van Disney, maar een Minnie Mouse met verkleedkleren :)
Teun droomt van zijn Knabbel en Babbel en wilde een Knabbelknuffel en omdat deze beste vriendjes onafscheidelijk zijn kreeg hij er een Babbel bij :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten