dinsdag 5 maart 2013

dinsdag 5 maart 2013

Als de kinderen op school zijn bel ik de huisarts voor de uitslag van mijn Hb. Hb is de hemoglobine-waarde; een eiwit dat zich in de rode bloedcellen in het bloed van het menselijk lichaam bevindt. Dit eiwit vervoert zuurstof door het bloed, van de longen naar de verschillende organen en weefsels. Hemoglobine wordt voornamelijk gevormd uit ijzer. Voor vrouwen is het normaal een Hb-gehalte te hebben tussen de 7,3 en 10. De huisarts laat mij weten dat mijn Hb 8,8 is. Dat is dus gewoon goed! Ik ben blij en de uitslag wordt per post verstuurd. Dan kan ik het inscannen en naar het MMC mailen, zodat mijn sportkeuring afgerond is en alle gegevens naar de organisatie van Ad6 kunnen worden gestuurd. De dag begint dus goed. Ik besluit rustig aan te doen, zodat ik in alle rust met de hersteltraining deze ochtend kan beginnen. Het is een prachtige dag, de vogels fluiten het uit en de zon de schijnt volop. Ik ga ook nog kijken of ik met John Knoops een afspraak kan maken om mijn fiets helemaal na te kijken en goed in te stellen. Ik heb besloten eerst even te bellen, zodat ik niet voor niets naar hem toega. Ik heb zin in deze dag en ga eruit halen wat erin zit.

Tijdens de training komt Sandra binnenwandelen als ik in mijn sessie van 20 minuten fietsen zit op 135 watt. Ze ziet er super uit en haar haar begint lekker te krullen. Sandra zou wel mee willen trainen en ik hoop dat het haar gaat lukken, samen sterk is ons motto en samen sterk trainen lijkt me een doel op zich. Sandra gaat naar haar afspraak en ik ga het krachthok in voor mijn oefeningen, de vertical row, de chest press, de leg press, de lunges, de buik en dan nog 5 keer 5 minuten op hartslag fietsen met een rustperiode van 1 minuut. Deze laatste 3 keer fietsen stelt niet veel voor. Het voelt heel ontspannen en Ivor en ik hebben de tijd om gezellig te babbelen op de fiets. Na afloop ga ik lekker onder de douche en dan naar huis en genieten van een welverdiende lunch en vooral genieten van het bericht van Ad6 in mijn mailbox. Ik ben Goedgekeurd met een hoofdletter G en dat geeft mij een topgevoel. Na de lunch ga ik naar school, voor een uurtje computerles van groep 3. Onze Teun verdient een diploma en hij is beretrots. De kinderen werken heel goed en ze weten zich steeds beter te concentreren. Na de les loop ik het schoolplein op. De kinderen spelen lekker in de zon en iedereen geniet van dit heerlijke weer. Ik loop naar huis en ik zou willen dat het altijd dit weer kon blijven. Dit is voor mij het perfecte weer, lekker temperatuur, mooi helblauwe hemel, lekker zonnetje, verkoelend windje, ik hou er wel van. Ik neem thuis een kopje thee en ga op het bankje achter het huis zitten en ik geniet........

Als de kinderen uit school komen drinken we wat en vliegen ze snel naar buiten. Je ziet ze opleven met dit weer en de fietsen worden weer tevoorschijn gehaald. Ik heb op verzoek van Puck bloemkoolsoep gemaakt en die gaat er goed in voordat ze naar zwemles gaan. Henry gaat met ze door en eet nog snel wat voordat hij vertrekt. Ik blijf thuis, de deur open om de vogelgeluiden in huis te kunnen horen. Ik ruim de boel aan de kant en ik ga ontspannen zitten en ik word overmand door emoties. Een te korte nacht en een drukke dag, de koek is op. Ik installeer me op de bank en ik wacht tot de mannen thuis zijn van zwemles en ik geniet van een kopje koffie. Vanavond gewoon lekker vroeg naar bed om het lichaam en de geest weer terug in evenwicht te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten