vrijdag 1 februari 2013

donderdag 31 januari- vrijdag 1 februari 2013

Donderdag 31 januari
Het was te verwachten na het ranjabal van gisteren, maar Teun is ziek. Hij wordt wakker, is snotverkouden en heeft koorts. Koorts -is de regel hier in huis- betekent thuisblijven. Teun is er niet rouwig om, hij heeft gisteren genoten met het ranjabal. Teun blijft lekker in zijn pyjamaatje en gaat op de bank liggen. Met wat neusspray krijgt hij weer lucht en als ik Puck en Guus naar school heb gebracht geef ik hem een paracetamol. En joehoe Teun is weer het heertje. Ik heb REACT training en besluit Teun in zijn pyjama mee te nemen. Teun vindt het spannend om mee naar het ziekenhuis te gaan om te trainen. We nemen zijn Nintendo mee, zodat hij op een bedje of in een stoel kan gamen. We lopen naar binnen en komen Karin al tegen. In de kleedkamer doet Karin haar pruik af en Teun vindt dat eigenlijk heel normaal. Als we naar binnen gaan zien we Ton nog niet. Ivor helpt ons met het instellen van de fietsen en Karin en ik gaan van start. Dan komt Ton binnen en maakt kennis met Teun. Teun vindt het geweldig in de sportzaal. Hij mag Ton helpen het lezen van de hartslag op de hartslagmeter en Teun doet dat voortreffelijk. Hij lacht om ons en zeker als Ton weer begint met wapperen omdat ik het weer zo warm heb. In het krachthok trakteert Ton ons op chocolade en hij vertelt Teun dat chocolade koolhydraten zijn en dus gezond als je inspanning levert of ziek bent. Nou die Ton vertelt dat aan een kind, ik voel de bui al hangen, dat chocolade verhaal gaan wij thuis een keer terugkrijgen. Na de training gaan we naar huis. Teun heeft zijn Nintendo niet aangeraakt, hij vond het té leuk in de sportzaal en hij heeft zelfs zelf mogen 'trainen' op de chest press. Thuis gaat hij na de lunch lekker op de bank liggen en valt in slaap voor een slaapje van toch wel 2 uur. Als hij wakker is wil hij TV kijken en hij wil alleen thuisblijven en niet mee naar school om Puck en Guus op te halen. Als ik weer thuis kom van school is Teun snotverkouden, maar kiplekker. Hij wil gewoon naar zwemles laat hij weten en van mij mag hij. We eten vroeg en Henry gaat met ze zwemmen. Puck speelt met Emma en Florine bij Florine. Als de mannen weer thuiskomen is Teun helemaal beter en jawel daar is ie dan: Teun is beter van de chocolade van dokter Ton, want als je ziek bent MOET je chocolade eten. Onze Teun weet er een mooie draai aan te geven :) Om half 8 gaan ze naar bed en even later kijken Henry en ik Wie is de Mol en mijn mol Tim is uit de serie, dus ik ben weer helemaal verdwaald en ga op zoek naar wie dan de mol kan zijn.

Vrijdag 1 februari
Teun gaat weer gewoon naar school. Het is een kort dagje en hij wil ook naar school. Ik breng de kinderen weg en daarna ga ik door naar de AH. In de AH is de hele Wilhelminaschool aan het shoppen. Alle moeders van school kom ik er tegen. Als ik thuis ben maak ik de kabeljauw voor vanavond al klaar, een eigen verzonnen recept en het zal mijn benieuwen of het smaakt vanavond. Ik heb de kabeljauw besprenkelt met citroen. In een andere pan heb ik de prei, paprika, wortel, ui, knoflook, courgette en tomaat laten pruttelen en op smaak gebracht met kalamata-olijven tapenade. Daarna in de keukenmachine tot een gladde saus gemixt en voorzien van een scheutje room. De kabeljauw in een ovenschaal gedaan, aardappelblokjes en fijn gesneden prei erop gedaan en vervolgens de saus erover. Wat geraspte kaas en peterselie on top en dat is het recept van de dag voor ons. Voor Henry is er een restant hutspot met gehaktballen van gisteren, want die eet geen vis. Het ruikt in ieder geval goed. Om 12 uur ga ik de kinderen uit school halen. Ik weet niet of ze gaan spelen, maar het wordt vandaag wat ingewikkeld om hier te spelen. Ik moet naar de oncoloog vanmiddag en bloedprikken en zal hier om half 3 moeten vertrekken. De onderwerpen van gesprek zijn de aanpassing van de hormoontherapie en de mogelijke eierstokverwijdering. De uitslag van het bloedprikken zal op 8 februari met me besproken worden, dus daar wachten we nog een week op. Vanavond gaan we met zijn allen voor de buis met chippie en ranje en kijken we naar The Voice Kids. Vandaag is een heerlijke dag! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten