vrijdag 8 februari 2013

vrijdag 8 februari 2013 SCHOOLCARNAVAL

Wat een uitgelaten bedoeling deze ochtend. Het is schoolcarnaval en de kinderen zijn door het dolle heen. Ik pak hun verkleedkleren en de schmink, want ze willen alles erop en eraan. Puck wil toch als spaanse danseres, heks is voor later deze week, Teun gaat als brandweer en Guus natuurlijk als Ninjago strijder. Als de kleren aangetrokken zijn zit ieder echt in zijn rol. Guus hakt er op los met de nodige geluiden gepaard. Teun verzint dat hij onder het roet zit omdat hij vanacht een brand heeft geblust en Puck loopt sierlijker dan ooit op haar hakken door huis. Ze vinden zichzelf mooi en ze zijn prachtig. De vraag die zij elkaar stellen is of ze de prijs zullen gaan winnen. Guus is ervan overtuigd dat hij wint, hij heeft het mooiste Ninjago pak en nu hij ook nog een snor en littekens heeft laten schminken is hij het die de prijs verdient. Tenminste dat vindt hijzelf. Teun en Puck zijn wat bescheidener. We vertrekken naar school en wat is het leuk bij binnenkomst. Meneer Sjef is net de kapitein van de loveboat en meneer Freek is Fred Flinstone. Iedereen is prachtig uitgedost en het is echt een feest om te beleven. Bij Teun in de klas kan ik geen foto maken, omdat Teun alle kanten oprent als brandweer met maatje Willem de Politie. Guus is vandaag helpend handje dus hij zit klaar om deze dag te befeesten. En ik vang nog een glimp van Puck op als ik voorbij haar klas loop buiten. Ik loop blij naar mijn auto en wat is dit leuk voor hen. Thuis zet ik een kopje thee en ga ik de tasjes voor de logeerpartij van de kinderen inpakken. Ze gaan vandaag tot en met zondag bij opa en oma Putten logeren. En wij gaan genieten van onze rust. Mijn verkoudheid speelt me weer parten. Dit keer heb ik last van een droge hoest, spierpijn, hoofdpijn en een verstopte neus. Dacht ik er vanaf te zijn, komt het weer, nu het vakantie is, terug. Lang leve de paracetamol! Ik hoop dat het mooie weer snel zijn intrede gaat doen, weg met de snottebellen, weg met de sneeuw en welkom zon. De komende dagen genieten van de rust en van al het moois dat de dagen ons gaan brengen. Carpe Diem!
Puck ziet niet dat ik van buiten een foto neem, aandachtig luistert ze naar de juf en heeft ze zin in deze dag. Een klas voor prachtig verklede kinderen, geweldig!

Guus is ook nog helpende hand op deze dag, zijn geluk kan niet op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten