woensdag 27 februari 2013

Woensdag 27 februari 2013

Vandaag wordt een mooie dag, ondanks de nacht die eraan vooraf ging. Guus heeft vanacht 3 keer de boel onder gespuugd en de enige die dat hoorde was ik! De rest sliep de sterren van de hemel. In de ochtend kom ik dan ook moeilijk op gang, het liefst zou ik nog een uur willen blijven liggen. Toch ga ik eruit en onze Guus zit 2 boterhammen weg te eten, dus hij heeft nergens last van. Dat is maar goed ook, want we vieren vanmiddag zijn kinderfeestje. Guus is in oktober  (het is even geleden :)) 5 geworden en vandaag vieren we dat. Guus heeft Loek, Lucas, Sam J, Sam B, Fabian, Eva en Nina uitgenodigd en we gaan met zijn allen naar Trollenland. Puck en Teun mogen naar tante Det. We vertrekken naar school en iedereen heeft er zin in. Ik ga naar huis en meteen door naar de huisarts. Mijn oor wordt gecontroleerd. De huisarts ziet dat mijn trommelvlies weer dicht is en ziet nog wat littekenweefsel. Het gekraak dat ik de hele dag hoor, wordt veroorzaakt door het vocht dat er nog achter zit. Dat vocht zal via mijn neus moeten verdwijnen en ik moet daarvoor stomen. Ik weet wat me te doen staat. Ik vertrek en ga via de Action naar huis. Thuis maak ik de goodiebags. Voor de jongens een piratenzakje gevuld met een dierenschriftje, een potlood met gum, een lampje om om je vinger te doen, een zakje Dinokoekjes, een mini rolletje snoep en een ballon. Voor de meiden is er een prinsessenzakje gevuld met een roze schriftje, een potlood, een lipgloss met glitters, K3 koekjes, een mini rolletje snoep en een ballon. Ik ben tevreden, ik zet de namen op de goodiebags en ik blaas ballonnen op. Op tafel zet ik feesthoedjes neer, piratenhoedjes en prinsessenhoedjes en bekers. Het ziet er gezellig uit. Ik smeer brood voor in de auto, zodat ik vanuit school meteen door kan om Puck en Guus weg te brengen. Als Guus en ik thuis binnenkomen is hij zo trots als een Pauw en kijkt hij de klok vooruit. De deurbel gaat en Eva is de eerste. Hij rent naar de deur en de anderen volgens snel. Wat een leuk gezelschap! Ook Henry is inmiddels thuis en het feest kan beginnen, want iedereen is binnen. We zingen liedjes die de kinderen graag willen zingen en Guus staat trots op de stoel, hij geniet intens van al deze aandacht. En dan steken we de kaarsjes aan die we samen in de cakejes hebben geprikt. Guus blaast ze uit en doet een wens. Guus straalt en ik straal met hem mee! Dan de cadeautjes, Guus kiest wie hem elke keer een cadeautje mag geven en ze doen dat zo geduldig en lief en hij vindt alles prachtig, zelfs als hij 2 keer hetzelfde cadeau krijgt. Als alles is uitgepakt, er volop gesnoept is, vertrekken we naar Trollenland. In de auto is het een gezellig geklets. In Trollenland gaan de kids echt los, salto's, rennen, springen en ze hebben van die prachtig rode wangen. Ook hier snoepen ze er lekker op los. Als om 17 uur de patatjes komen hebben de kinderen geen grote trek meer. Na het eten mogen de kinderen die nog willen ijs en daarna deelt Guus beretrots de goodiebags uit. Stralende kinderen en voldane ouders. We gaan ze naar huis brengen en ze hebben allemaal genoten en vooral heel lief met elkaar gespeeld. Bernadette, Dries, Fien, Puck en Teun hebben het ook geweldig gehad, ze hebben van alles gedaan en als klap op de vuurpijl zijn ze ook nog wezen eten bij Mc Donalds. Ook zij hebben genoten. We drinken hier thuis nog wat, terwijl de kinderen spelen en Guus zijn playmobil al in elkaar zet. Ze gaan voldaan naar bed en ik heb een grijns van oor tot oor op mijn gezicht! Deze avond nemen wij onze rust en genieten gewoon na. Wat een heerlijke dag, dank je dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten