maandag 18 februari 2013

zondag 17 februari 2013

17 februari 2013, de eerste binnentraining met de stichting 2climb2raise, geweldig gevoel 'alive and kicking'
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/hannekeduijmelink/hanneke-duijmelink/
Vandaag is de dag van de eerste binnentraining in Health City aan de Aalsterweg in Eindhoven met 2climb2raise. Ik ben er gespannen voor en ik heb er enorme zin in. Het is een gezonde spanning die ik voel, hoe zal het zijn? Zal ik het volhouden het hele uur, wie zijn er allemaal, hoe gaat dat met die spd klikschoenen, zal ik mijn prothese wel of niet indoen? Er gaat vanalles door me heen. Ik eet ruim van tevoren en ik neem mueslikoeken en boterhammen mee voor na de training en natuurlijk water. Ik vertrek hier vroeg en ben er dan ook vroeg. Ik had in mijn agenda genoteerd dat de training zou starten om 13 uur, wellich bewust, zodat ik zeker op tijd zou zijn, want de training begint pas om 13.30 uur. Het geeft me de tijd om rustig een kopje koffie te drinken en te kletsen met de rest van de groep. Health City in Eindhoven is een prettie sportschool, waar wij met de groep gebruik van kunnen maken. Alle stokers zijn vrouwen valt me op en veel van de stokers hebben hetzelfde traject als ik doorlopen. Het geeft een vertrouwd gevoel. Madzy komt en heeft er zin in net als ik. Ze reserveert de voorste fietsen voor ons en ik zeg haar met een lach dat dan iedereen kan aanschouwen hoe ik tijdens het uur in ga storten. We zijn even druk met het klikken van de schoenen, want dat moet ik nog echt onder de knie krijgen, Madzy leert me hoe ik mijn fiets kan instellen en dan gaan we rustig van start. Op 9 nummers laat Arjan ons 'de berg' opgaan. Het voelt eigenlijk heel goed, zeker met die schoenen, gaat het trappen veel gemakkelijker. Lau komt nog even zeggen dat ik vooral deze les moet gebruiken om souplesse te krijgen en vooral al de weerstand even moet laten varen. Ik voel me goed, dus ik ga ervoor. Na het eerste nummer is het al aangenaam heet, Madzy heeft niets teveel gezegd om een speciaal zweethemd onder mijn shirt aan te doen. De druppels hangen aan mijn neus en het voelt geweldig. Ik heb mijn hartslagmeter om en moet erop letten dat ik niet te hoog ga. Madzy houdt me ook nauwlettend in de gaten en ze vraagt of ik haar mijn meter laat zien. Oeps, de hartslag is te hoog, erg te hoog, dus ik neem tempo terug en dan pas krijg ik het door. Als mijn hartslag het toelaat, sta ik en zit ik en race ik mee, laat mijn hartslag het niet toe, blijf ik rustig in mijn zadel zitten en draai ik de weerstand terug om weer tot rust te komen. Madzy draait op vol tempo mee en dat is prachtig om te zien. Ik denk dat ik met zo'n hoge weerstand de trappers nog geeneens rond krijg. We naderen nummer 9 en geven het laatste beetje dat we nog over hebben en gaan dan voor de cooling down. Wat een geweldige les en ik kan me voorstellen dat dit verslavend werkt. Fietsen op lekkere muziek met een mooie opbouw, met sprintjes en met klimacties. Na de training gaan we douchen en met al die vrouwen met vergelijkbare situaties is het vertrouwd douchen en doe je met het grootste gemak van de wereld je onderdelen uit :) We gaan nog wat drinken en kletsen gezellig na. Dit was een heerlijke zondag, geen lazy sunday, maar een zondag die je veel energie oplevert. De eerste stap is gezet en nu gaan we voor de volgende stappen. Samen gaan wij dat karwei klaren, soms met een lach en soms met een traan. Let's face it, wij allen met ons eigen verhaal zijn zo verbonden met elkaar omdat we zonder het te zeggen weten dat deze beklimming een eitje is in vergelijk met het traject dat we hebben doorstaan. Ook alle captains en het bestuur vallen allemaal onder de categorie bikkel, met hun naastenliefde en instelling weten ze als geen ander ons stokers een goed gevoel te geven en dat is precies wat wij nodig hebben om in ons herstel te groeien. Ik ben trots om onderdeel uit te kunnen maken van deze groep en kijk al weer uit naar onze volgende bijeenkomst.

Als ik thuis kom zijn de mannen aan het bowlen, de kleine mannen en de grote man. Hilarisch om te zien, zo fanatiek als ze samen zijn. Puck is bij Florine en komt later weer thuis. Het is relaxed en ik voel me energiek. Henry heeft besloten dat het vandaag pizza en pasta-dag is, niet zelf gemaakt, maar van la Perla. De bestelling wordt opgenomen en Florine blijft ook eten. Teun, Henry en ik willen pasta en de meiden willen pizza. Het is heerlijk en la Perla blijft het beste Italiaanse restaurant van Helmond vinden wij. We eten onze buikjes rond. Na het eten gaat Florine naar huis en gaan Puck en ik vast in bad. De mannen gaan daarna. Ik was Puck haar haartjes, föhn haar haartjes droog en de pyjama gaat aan. Daarna is het de beurt aan de mannen. Guus en Puck mogen in ons bed inslapen en Teun gaat in zijn eigen bed en slaapt direct. Dat geldt niet voor het andere stel, zij maken er nog even een potje van, maar dan uiteindelijk ligt iedereen in zijn eigen bedje. Wij gaan lekker TV kijken en na mijn favoriete serie Divorce houd ook ik het voor gezien. Dank je dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten