vrijdag 22 februari 2013

vrijdag 22 februari 2013

Deze ochtend kom ik met moeite uit de veren. De slaappil heeft me heel suf gemaakt. Ik ben net op tijd beneden om het stokje van Henry over te nemen en de kinderen naar school te brengen. Ik ben zo duf als een konijn. Na school ga ik door naar de supermarkt, zodat ik alles voor de avondmaaltijd in huis heb. Ik zet de boodschapjes binnen. Ik heb tijdschriften voor mama gekocht die ik meteen bij haar ga brengen. Mama ligt er weer fitter bij dan gisteren, maar mama maakt zich zorgen, grote zorgen en dat is van haar gezicht af te lezen. Deze middag krijgt ze de CT scan. Ze hopen dat de longontsteking door de Augmentin voor het grootste gedeelte is opgelost, zodat ze een goed beeld kunnen krijgen van de vlekken op de longen, die enigzins verontrustend zijn. Ik leg mama uit dat een CT scan niets is om nerveus voor te zijn, maar mama maakt zich er onbewust toch druk over. Ik vertrek vanuit het ziekenhuis naar Gwen, de oedeemtherapeute en na mijn sessie hier ga ik naar de stad om warme bedsokjes te kopen voor mama's koude voetjes. En dan is het al weer tijd om de kinderen uit school te halen. Max komt met ons mee. We eten lekkere broodjes. Guus gaat om 13 uur met Willeke en Loek mee. Zij gaan genieten van de middag die v.v. Stiphout Vooruit heeft georganiseerd voor de Benjamins. Florine komt met Puck spelen en de kinderen vermaken zich opperbest, zo best dat ik lekker kan gaan zitten en kan genieten van een kopje koffie. Tijdens mijn koffie zijn Teun en Max, Just dance 4 gaan doen op de Wii. Hilarisch om deze mannetjes met hun heupjes te zien wiegen. Florine en Puck spelen met hele grote knuffelhonden en zitten helemaal in hun eigen wereld. Ze doen inkopen bij 'hun eigen fantasie winkel' en rusten met de 'huisdieren' op de bank onder dekentjes. Als Max opgehaald wordt, wil Teun er al weer vandoor. Hij wil nu verder spelen en nu Guus er niet is wil hij naar Wessel. Ik bel met mama, haar CT scan met contrastvloeistof is achter de rug en ze vond het meevallen. Ze was blij met mijn beschrijving en wist precies wat er op haar af zou komen. Ze klonk opgelucht en nu is het wachten tot we meer weten, wellicht maandag. Vanavond gaan we weer op bezoek en dan nemen we de kinderen mee, ook dat is een leuke afleiding. Puck en Florine willen weer logeren bij elkaar. Ze weten nog niet waar, maar zeker is wel dat Puck thuis wil eten, want een van haar lievelingsmaaltjes staat op het menu. Straks hoor ik wel wat de dames besloten hebben. Nu genieten we nog even van de vrijdagmiddag en ook bij mij is er weer even rust in het hoofd na onderzoek 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten