maandag 18 februari 2013

maandag 18 februari 2013

Ik voel mijn spieren en dat is een goed teken. Ik heb heerlijk geslapen, maar met het uit bed stappen voel ik de bovenbeenspieren. Ik breng de kinderen naar school, zorg voor mijn dagelijkse 30 minuten beweging en ga lekker uitgebreid in bad. Het is heerlijk om het huis even helemaal voor mij alleen te hebben. Rond kwart voor een ga ik naar school om voor alle groepen 1 computerjuf te zijn. Ik had afgesproken met Linda, maar ik was glad vergeten dat de groepen 1 na de vakantie weer computerles hadden. We zijn met 5 sterk om de groepen 1 te ontvangen, deze week heeft de ene helft van 1a, 1b, 1c les en volgende week de andere helft. Guus is deze week niet aan de beurt en daar zal hij wel van balen. Hij vindt computerles erg leuk. De verwarming van alle groepen 1 is kapot en alle kinderen mogen daarom vandaag in de gymzaal verblijven. Als de computerles is afgelopen loop ik naar de klas van Guus. Guus heeft vandaag in zijn broek geplast. Hij wist niet waar de wc was in de grote gymzaal en heeft het laten lopen. Hij zit vol van zijn schoolonderbroek. Hij heeft altijd onderbroeken met pijpjes en nu heeft hij een slip aan en volgens Guus is die heel koud aan je billen. Ik moet lachen. Fenne gaat met ons mee en Teun met Nick en eenmaal thuis laat hij Puck en Fenne zijn slip zien. Op deze leeftijd is het nog aandoenlijk, maar ik vertel hem dat hij het niet hoeft te laten zien dat wij het zo ook wel geloven. Vervolgens laat ook Fenne haar broek zakken en laat haar boxer zien en Puck loopt inmiddels ook al in haar boxer rond. Ik stond erbij en keek ernaar. Na deze onderbroekenlol gaan we ranja drinken. De meiden gaan spelen en Guus probeert aansluiting te vinden. Dit gaat echter niet zonder slag of stoot en ik voel me een soort scheidsrechter. Guus besluit het op te geven en hij komt gezellig met mij klessebessen. Ik geniet van zijn verhalen. Het is vandaag een prachtige dag, de zon die schijnt, de hemel is blauw en de temperatuur is goed. Ik voel me goed, ondanks de lichte spierpijn en ik voel me nuttig, vanwege de taken op school. Zo'n dag als vandaag is geweldig. Ik ben nog bezig om te kijken of morgen de jongens ergens kunnen spelen of dat oma ze kan opvangen. Als dat lukt kunnen Puck en ik naar Madzy toe om naar haar paardje te kijken en om er op te rijden. Lukt het niet dan doen we het gewoon een andere keer, want er zullen zich nog genoeg momenten aandienen.

In de middag word ik gebeld door Arjan. Het is kort dag, maar hij heeft het verzoek of ik morgen naar Paul kan komen voor een interview met het ED. Ik was al bezig met oppas, dus ik zeg hem dat als ik het kan regelen ik er morgenmiddag zal zijn. Ik laat Madzy weten dat we een andere datum gaan vinden voor het paardrijmiddagje en dan hebben we (met name ik) lol over morgen. Ik heb helemaal geen flitsende outfit en het gaat ook nog gefilmd worden. Daarbij zit mijn outfit nog in de was, dus ik zet snel een wasmachine aan in de hoop dat alles morgen weer fris is. Madzy laat weten dat ik een outfit van haar kan lenen en ze voegt daad bij het woord, op FB stalt ze wat setjes uit. Hilarisch. Met zo'n outfit moet het zeker lukken! Ik vind het dolkomisch en natuurlijk alles voor het goede doel! Ik kijk uit naar morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten