zaterdag 16 februari 2013

zaterdag 16 februari 2013

Gisterenavond heeft Puck het tot het eind volgehouden bij The Voice Kids. Ik was blij dat het afgelopen was en naar bed toe konden gaan. Ik ben meteen ingeslapen tot half negen in de ochtend, zalig. De kinderen en Henry waren al beneden. Rond half 10 werd Teun opgehaald door Wessel, hij mocht mee 'uit eten'. In Nuenen bij de Intratuin kun je voor 1 euro ontbijten en bij het restaurant is een enorme indoor speelkooi voor de kinderen. Ideaal om naar toe te gaan en de kinderen vinden het dubbel feest, er zijn immers én lekkere broodjes én je kunt spelen. Teun is de koning te rijk. Guus staat voor de TV bloedfanatiek te boksen. Gisteren heeft hij samen met Freek gebokst. De beide heren waren zo druk bezig dat ze nat van het zweet waren. Puck is druk met Hay Day. Om kwart over tien vertrekt Henry met Puck naar paardrijden en doe ik de voetbalkleding van Guus aan. Guus heeft geen zin in voetbal, hij heeft pijn aan zijn voet. Ik zeg hem dat we dat tegen de trainer zullen zeggen, zodat die in ieder geval weet dat je af en toe moeite hebt met lopen. Guus kennende is hij dat in 1 seconde vergeten als de training van start gaat. Ik ben klaar om mijn eerste looptraining te gaan doen. Dat stelt nog niet veel voor. Digicoach Evy Gruyaert helpt me weer op weg. Ooit in Zeewolde (jawel dat is lang geleden!) heeft Evy mij leren hardlopen. De eerste les telt maar 16 minuten, dus het is nauwelijks de moeite me ervoor om te kleden, maar toch. Het is een begin. Evy vertelt me hoe vaak ik mag trainen, hoe lang, zet er een lekker deun onder, kortom Evy is top en zorgt ervoor dat ik in 26 lessen weer 5 km kan hardlopen. Evy laat mijn longen weer werken, zodat die longinhoud ook weer verbetert. Ik heb er zin in. Als Puck weer terug is van paardrijden, dan is ook Teun en Wessel weer thuis en komt Florine. Wanneer moet ik nou gaan lopen? Dat is de vraag, want Henry is weer met Guus naar voetbal. Zal ik de kinderen alleen laten? Dat knaagt aan me en in overleg met Henry ga ik als hij weer terug is. De eerste training is maar zo'n 20 minuten, dus dan ben ik wel weer thuis voor dat Marjon op de stoep staat. Marjon komt gezellig op de koffie en daarna gaat ze Julia ophalen in Venray. Wij gaan vanavond naar de Wok met de kinderen en met Bernadette, Dries en Fiene. Kinderen zitten er nu al vol van, zelf mogen kiezen wat de kok gaat maken, dat is voor hen het leukste restaurant ooit..... Het is nog even spannend, want Fiene heeft koorts, maar misschien is ze vanavond weer helemaal fit, we genieten gewoon van deze heerlijke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten