woensdag 30 januari 2013

28-30 januari 2013

Na een heerlijk weekend is het weer vroeg dat op de maandag. Allemaal weer naar school, want Guus is weer volledig hersteld van zijn ziek zijn. Hij heeft zin om naar school te gaan. Deze ochtend komt Bernadette gezellig theetje drinken en daarna ga ik naar school voor de computerles in groep 1. Ik ben tegenwoordig een all round computerjuf :) Als Bernadette vertrokken is doe ik een wasje en ben ik klaar om te gaan. Ik kijk nog even op mijn telefoon en Dianne heeft via de sms laten weten dat er een grote computerstoring is op school, dus ik ben vrij. Ik vind het jammer en bedenk wat ik nu kan doen en dan weet ik het. De zon schijnt en het is stralend weer. Ik besluit een hele grote wandeling te gaan maken. Ik doe mijn jas aan en mijn wandelschoenen en ik vertrek. Via het bos, Stiphout, Aarle Rixtel, de groene Loper met even een tussenstop in de Beethovenlaan voor kaartjes voor het ranjabal, ga ik verder en weer richting huis. Ik ben ruim een uur onderweg geweest en ik geniet hiervan. Het zweet loopt van mijn hoofd en ik heb een kleur als een biet, maar wat een prachtige wandeling, heerlijk. Ik trakteer met thuis op een lekker kopje koffie en wat lekkers en dan ga ik weer naar school om de kinderen op te halen. Puck heeft afgesproken en gaat bij Robin spelen en de jongens gaan met mij mee en Wessel komt bij ons. Echter zijn ze hier maar even. Ze mogen niet op de Wii van me en besluiten buiten te gaan spelen. Als ik om half vijf ga kijken buiten zitten ze bij Wessel en wat denk je? Ze spelen daar op de Wii! Heel doordacht van de mannen. Henry haalt Puck op bij Robin en om 18 uur zitten we aan tafel, allemaal te smullen van de stamppot andijvie. Dat vinden ze alledrie lekker. Een prachtige dag, die we echt omarmd hebben.

Dinsdag 29 januari
Vandaag weer trainen in het kader van het REACT onderzoek. Ik kijk er elke keer naar uit, want ik voel me er ook lekkerder door. Ik vertel Ton van mijn dikke arm en mijn oefeningen worden aangepast, ik krijg minder belastende oefeningen voor mijn arm. We kletsen er weer naarstig op los tijdens de sport en ik onthoud de belangrijkste tips. Voor passende shirt die hoog sluiten moet ik naar Zeeman vertelt Karin me. Volgens haar de enige shirts zonder inkijk. Ik had inderdaad al op advies van New Grace alle kleuren shirts bij Didi gekocht, maar die sluiten echt veel te laag, waardoor ik me niet prettig voel en met sjaaltjes loop. Ik heb het idee dat je dan echt de krater inkijkt. Dus ik onthoud de tip en ga deze week de Zeeman in om witte ondershirts te kopen. Verder tipt Karin me om te sporten met mijn noodprothese, deze is veel lichter, waardoor het minder zwaar is. Ook dat is een gouden tip en vanaf donderdag sport ik dus met mijn noodprothese. Na het sporten ga ik lekker onder de douche en als ik thuis ben eet ik brood. Daarna naar school voor Rekenrijk computerles in de groep van Teun. Heel erg leuk om te doen. De kinderen zijn heel ijverig vandaag en doen goed hun best. Ik breng ze terug naar de klas en ga naar huis. Even een half uurtje zitten en dan weer naar school om de kindertjes op te halen. Vandaag is weer zwemlesdag en ik ga dit keer met ze. Yvonne en Francelle komen nog even op visite en om half 5 zitten we al aan tafel om lasagne te eten. Om 5 uur vertrekken we naar het Wolfsven en om half 6 zijn Teun en Guus aan de beurt en Puck om 6 uur. Het is echt snikheet in het zwembad en ik besluit om in de hal te gaan zitten met mijn stoel. Ik houd het niet vol in het zwembad, het zweet loopt van mijn hoofd. Ik zit heerlijk in de hal, Guus en Teun spelen op hun Nintendo en Puck doet goed haar best. Om half 8 zijn we thuis en eten we nog toet en dan is het tijd voor bed. Ik zorg dat alle verkleedkleren al klaar liggen voor morgen, want dan is het ranjabal!

Woensdag 30 januari
Ik heb alles geregeld voor het ranjabal. Alle setjes kleren liggen klaar en mama staat paraat. Ik ga namelijk op kraamvisite bij Sepp en Olivia in het ziekenhuis in Oss. Ik breng de kinderen naar school en daar besluiten we dat Teun en Guus met Mariella mee zullen gaan naar het ranjabal. Max zal als politie gaan, Teun als brandweer en Guus als Ninja. De mannen gaan met de mannen en Puck, de spaanse danseres en Florine, de Minnie Mouse, gaan met Monique mee. Ik ga bij mama de sleutel brengen en als ik een kopje thee gedronken heb en ik naar mijn auto loop zie ik een app van Ilse. Sepp krijgt allerlei onderzoekjes en daar wil ze uiteraard bij zijn. Ik schrik en denk als alles maar goed is. Ik loop terug naar mama voor mijn sleutel en ga dan op mijn gemak naar huis. Als ik bij school kom is de eerste opmerking die ik krijg: 'Oma zou ons toch ophalen?' Een change of plans werkt altijd verwarrend bij kleine kinderen. Ik leg hen uit dat baby Sepp een beetje ziek is en dat ik daardoor nu thuis ben en dat ik hen nu kan schminken. Gelukkig zijn ze blij en Puck voegt er aan toe: 'Ik denk dat jij dat ook mooier kunt.' Puck weet je altijd een goed gevoel te geven, die lieve meid. We gaan naar huis en eten wat. Daarna in de kleren en de schmink. Het resultaat mag er wezen. Florine komt Puck al uitgelaten halen en wij wachten op Max. Ook de mannen vertrekken uitgelaten. Een half uur later staat Mariella voor mijn deur met de jassen van de mannen en met Max weer in de auto. Max vond het té spannend en dat kan ik me goed voorstellen. Ook Puck vond het ooit té spannend om te gaan. Om half vijf ga ik de meiden en jongens ophalen en dan hoor ik hun verhalen. Wat een geweldige dag, volgens Teun weer de leukste dag ooit en dat terwijl hij een beetje koortsig is. Deze dag hebben we weer heerlijk omarmd. Ik train deze middag wat op mijn hometrainer en ook deze dag hebben we weer heerlijk omarmd.

Teun, Guus, Puck en Florine zijn er klaar voor, Ranjabal here they come!

Teun, Max en Guus, uitgelaten en vooral druk, het dak gaat eraf laat Guus weten! Van wie zou hij die uitspraak toch hebben :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten