vrijdag 11 januari 2013

vrijdag 11 januari 2013

Deze nacht heb ik niet zo goed geslapen. Ik voelde allerlei pijntjes en dat was te verwachten. Het is de twijfelduivel die dan zich meester van je maakt. Robert heeft me dat eens een keer verteld en het werkt bij mij precies zo. De twijfelduivel voelt keer op keer op de plekken die pijn doen, zodat ze uiteindelijk nog meer pijn doen en de slaap nog veel langer op zich laat wachten. Ik maak me er niet druk om, want ik weet dat dit erbij hoort en ik moet hier gewoon doorheen. Ik vrees voor dinsdag en ik kijk uit naar dinsdag. Als de uitslag dinsdag goed is dan staat eigenlijk niets meer in de weg om te gaan klimmen op zowel lichamelijk als geestelijk vlak. Dan gaat 2013 zijn contouren krijgen. Deze ochtend is iedereen fris en fruitig. Guus kleedt zichzelf aan en doet zijn trui achterstevoren aan. Ik laat het zo, het is goed dat hij het zelf doet en daar ben ik trots op. Het is koud buiten. Henry brengt ons naar school en ik breng de kinderen naar binnen. Ik loop vervolgens van school naar huis, heerlijk in de koude buitenlucht. Jeroen komt deze ochtend op visite. Even bijkletsen en weer van de werkende wereld horen. De tijd vliegt en voordat ik het weet is het alweer middag en is het huis gevuld met kinderstemmetjes en kinderspelletjes. Scrabble voor Guus en Puck en de auto's voor Max en Teun. Ik zit rustig en kijk toe hoe ze hun fantasie laten gaan. Ik lees hen het verhaal voor van dol dwaze draak Goedhart, mijn zelf verzonnen verhaal en daarna willen ze tekenen, ze willen een doldwaze draak tekenen met een rood hart aan zijn staart. Ik vol me een gelukkig mens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten