vrijdag 25 januari 2013

vrijdag 25 januari 2013

Guus is nog steeds niet fit. Ik besluit dat hij vandaag nog niet naar school gaat. Henry is al om half 7 vertrokken, dus ik laat Guus even alleen thuis als ik Puck en Teun naar school toe breng. Puck gaat afspreken met Nadine, dat wordt deze ochtend al besloten. Teun wil met Pieter afspreken, maar hij weet dat Nick al met Pieter heeft afgesproken en mag blijven logeren. Het zal mij benieuwen hoe hij dat straks aan gaat pakken en hoe hij gaat reageren. Ik ga naar huis en Guus ligt op de bank en vraagt of hij neusspray mag. Hij vond dat altijd verschrikkelijk, maar hij merkt nu dat hij meer lucht krijgt als hij het toelaat. Hij mag weer lekker op de bank TV kijken en hij wil ook niet meer. Hij wil lekker liggen en hij is stil en heeeeeeel rustig. Dat is niets voor hem. Ik ga snel op en neer naar de winkel en dan lees ik rijmpjes voor en Guus luistert. De deurbel gaat. Een pakketje uit Duitsland. Het is van Janine. We zijn heel nieuwsgierig en maken de doos open. Kadootjes voor Puck, Teun, Guus en Fiene. Guus mag zijn kadootje al openmaken en het is een echt voetbal T-shirt van Bayer Leverkusen. Guus is zo trots als een pauw! Wat een leuke verrassing is dit. Puck en Teun zullen het straks uit gaan pakken en de pakjes zijn al een feest op zich. Ik zal het pakje van Fiene vanavond bij Fiene afgeven. We zitten met een grote smile op de bank. Dan is het tijd om Teun uit school te halen. Guus gaat mee, ik kleed hem warm aan en hij loopt stilletjes met me mee. Ik heb hem een paracetamolletje gegeven en die zal snel zijn werk gaan doen. Op school krijg ik van Puck haar spulletjes van deze dag en zij gaat met Nadine mee. Teun wil met Max afspreken, hij heeft het plan om met Pieter en Nick te gaan spelen laten varen. Max gaat meteen mee en in de auto merken we dat Guus zijn pilletje gaat werken. Guus vertoont altijd een soort haantjesgedrag als er een vriendje van Teun meekomt. Nu ook, zijn pil werkt en als Max A zegt gaat Guus er tegenin. Dit belooft wat voor de middag. Na het eten gaan de mannen samen spelen, maar niet voor lang, want Guus gooit roet in het eten. Ik haal Guus naar beneden en kijk naar zijn rooddoorlopen oogjes. Ik vertel hem dat hij beter even kan rusten. Hij wil dat ook wel. Ik zet Diego op en Guus vindt gelukkig zijn rust. Max en Teun zijn klaar met Ninjago en willen op de Nintendo. Ze spelen even en als ze zien dat de TV aanstaat worden ze als vanzelf naar de beeldbuis getrokken. Gelukkig maar voor even en hervatten zij hun spel. Max zal rond half vier worden opgehaald en Puck wordt thuisgebracht. Vanavond start van het weekend, gewoon met The Voice Kids. Lekker met elkaar op de bank, chippies en ranja. Vanavond start hier het weekend en we gaan lekker genieten en hopen dat zaterdag iedereen weer fris en fruitig is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten