maandag 7 januari 2013

maandag 7 januari 2013

De wekker gaat om half 7 en het voelt alsof het midden in de nacht is. Het opstaan gaat even niet vanzelf bij ons allemaal niet. Om half 8 zitten we allemaal aan de keukentafel, Puck en Teun aardig fit en Guus nog in de slaapstand. Guus heeft geen zin deze ochtend in school. Hij wil liever nog naar bed. De kinderen zien er uit alsof ze met hun hoofden in het frituurvet hebben gehangen. Gisterenavond heb ik de kinderen mijn olie in hun haar gedaan, dat kamt de haren ze lekker door :) Aan de keukentafel is het resultaat goed zichtbaar en het lijkt alsof ze net onder de douche vandaan komen. Het effect bij mijn droge Geert Wilders coupe is heel anders. Het geeft mijn haar glans, maar bij de kinderen is het een wetter dan wetlook geworden.  We lachen erom en om kwart over 8 vertrekken we naar school. Als ik iedereen heb uitgezwaaid vertrek ik naar Bernadette om de casus te bespreken. Ik vind het leuk om haar werkstukken door te nemen en van kritiek te voorzien. Als we er doorheen gevlogen zijn ga ik naar de kapper om mezelf een nieuwe coupe aan te meten, weg met de Geert Wilders look en kijken wat mogelijk is. De kapper start met knippen en maakt het bij mijn oren en nek heel kort. Bovenop wordt de lengte behouden en het haar erg uitgedund. Het resultaat is vooral hip en trendy. De kapster laat weten dat ze niets met de kleur zou doen, omdat mijn natuurlijke haarkleur benaderen een bijna onmogelijke taak is waardoor je over 4 weken weer met een uitgroei te maken krijgt. Ik kijk naar mezelf en denk dit is het dan voor deze keer en ik hoef maar 14 euro te betalen. Wat een koopje. De huisarts en oncoloog bellen me op en ik moet donderdag om 11 uur voor een botscan naar het Catharinaziekenhuis. Het is heel waarschijnlijk dat het een bijwerking van de medicatie is, maar ook hier wil de oncoloog geen risico lopen. Een röntgenfoto volstaat niet, dus nu word ik donderdag ingespoten met radioactieve vloeistof en dan 2 uur later volgt de botscan van het gehele lichaam. Het zekere voor het onzekere heet dat. Ik vind dat ook de beste keuze. Ik voel me nog vrij nuchter onder de situatie maar ik weet dat na donderdag het 4 lange dagen wachten is op de uitslag die dinsdag zal volgen. Ik voel me vandaag goed en ook de pijn is minder. Bernadette liet me vanochtend weten dat het wel gezwollen is, haar letterlijke woorden waren zelfs dat het leek alsof er een worstje geimplanteerd was :) Volgens de arts zie je een dergelijke zwelling vaak als bijwerking en dat geeft dus weer moed.
Ik ben zo snotterig als maar zijn kan en morgen heb ik de conditietest, afzeggen doe ik het niet, want dan kan ik volgende week ook niet starten met het bewegingsprogramma en daar kijk ik erg naar uit, vol goede moed vooruit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten