dinsdag 1 januari 2013

NIEUWJAAR 1 januari 2013!

It's a new dawn, it's a new life, it's a new day for me! Het nieuwe jaar is gestart en voor mij is dat ook het jaar waarin mijn nieuwe leven vorm gaat krijgen. I'm feeling good! Gisteren hebben we dat oude jaar vaarwel gezegd, we hebben het jaar bedankt voor alle wijsheid en inzichten die het gegeven heeft. Ondanks alles voel ik me verrijkt. En eigenlijk wilde ik maar al te graag alle hectiek en drukte van 12 uur uit de weg gaan. Even geen verhaal, even geen woorden, even zijn met mezelf en mezelf toelaten om een te zijn met mijn gedachten. Puck en ik gingen om half 11 naar bed en zijn heerlijk hand in hand in slaap gevallen. Om 12 uur werden we alletwee wakker van de knallen en kwam Henry de slaapkamer in en we hebben elkaar innig omhelsd waarbij de tranen niet wegbleven. Daar zaten we dan, kijkend uit het raam naar het vuurwerk en in onze hoofden knalde het dubbel door alle scenes en beelden van 2012 die voorbij kwamen. Bij elke knal ontvlamde zich een deel van het leed en dat ontpopte zich in de lucht als een prachtige vlinder. Daarmee was de symboliek compleet, de vuurwerkvlinder die kortstondig leeft en de lucht prachtig kleurt, die als het licht dooft volledig in rook opgaat om dan ergens in het hoofd van een verdwaalde ziel weer kleur aan te brengen. Voor mij gaat het jaar 2013 kleur geven, het gaat contouren geven, het gaat doelen brengen en het gaat fysiek herstel opleveren. Tenminste dat is voor mij het nieuwe leven, een soort wederopstanding. Ik kijk uit naar wat dit jaar gaat brengen en zal de dagen weer gaan omarmen.

De kinderen staan om 08.33 uur aan mijn bed. Teun zegt: 'het is nul acht en dan drie drie uur. Mogen wij al naar beneden?' Ik zeg hem dat het mag en ook Puck, die op een matras bij ons op de kamer ligt, wordt wakker. 'Mag ik ook?' Gelukkig voelt Puck zich beter en dat was ook wat we gisteravond gewenst hadden, dat ze nieuwjaarsdag een beetje beter zou zijn. Daar gaan ze met zijn drietjes. Puck als moeder overste. Ik kom een half uur later en dan heeft Puck haar broertjes al voorzien van drinken. Ze spelen op de Wii en ik smeer hun brood. Henry is nog in dromenland. We bellen oma en opa Putten en wensen hen een goed jaar toe. Vandaag is een nieuwe dag, een nieuw jaar en vandaag start mijn nieuwe leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten