zaterdag 7 juli 2012

zaterdag 7 juli 2012

De nacht was warm, ik heb twee keer een ander shirt aangetrokken omdat ik doorweekt was. Ik word om half 8 wakker en ga er om kwart voor 8 uit. Ik ga meteen in bad en kleed me aan. Ik heb zin in deze dag, Henry en ik gaan naar Putten om de kinderen weer op te halen. Ze zullen genoten hebben dat is zeker en ik kijk uit naar de hereniging. Ik heb de afgelopen dagen echt gemerkt dat ik gewend ben geraakt aan mijn ritme en dat ik moeite had om het ritme vast te houden zonder de kinderen. Iedere verandering van de situatie vereist een aanpassing en normaal kon ik dat heel makkelijk, nu kost aanpassen met meer tijd. Ik kan genieten van rust en de dingen die ik zelf wil ondernemen, maar ik vind het niet fijn om hele dagen alleen te zijn. Daar ben ik gewoon het type niet naar. Ik houd van bedrijvigheid, van mensen om me heen en vooral van gezelligheid. Ik ben blij dus blij straks weer compleet te zijn. We vertrekken om 9 uur en ik sms Jeanne dat we in de auto zitten. Huub heeft ook bij opa en oma gelogeerd, dus straks zullen ook Jeanne, Alexander en Lotte en Maartje er zijn. Als we aankomen is iedereen het dorp in want er is een activiteit in het dorp waarbij allerlei oude auto's rondrijden. We bellen dat we er zijn en Henry zegt te weten waar ze ongeveer zijn. We pakken de fiets en gaan het dorp in, maar nergens kan ik onze 3 musketiers ontdekken. Na een kleine zoektocht besluiten we terug te fiesten en als we richting het huis van opa en oma gaan zien we onze drie musketiers en de rest van de familie. Ik ben blij. Zij zaten op ons te wachten. We gaan alsnog het dorp in, bewonderen de prachtige auto's en gaan heerlijk op een terras genieten van een lunch. Ik geniet hiervan, van het samenzijn, de hereniging, de mooie verhalen en van de muziek van niemand minder dan Frans Duijts, of de lookalike. Putten is het bruisend hart van de Veluwe. We lopen terug naar opa en oma, drinken nog wat en gaan dan richting Helmond. Dankjewel Pa en Ma voor de geweldige logeerpartij die jullie onze kinderen hebben gegeven. Ze hebben genoten met een hoofdletter G. Ik slaap lekker op de weg naar huis. Ik was erg moe en het geluid van de motor, de kinderen op de achterbank en de radio zorgen ervoor dat ik heerlijk wegdroom. Voor mijn gevoel zijn we in notime thuis. We gaan nog even met zijn allen op de fiets de stad in. Als we thuis zijn drinken we gezellig wat en de kinderen spelen nog wat. Na het avondeten gaat Henry voetballen op het veld met de kinderen, ik schrijf wat op mijn blog en ik bedenk hoe mooi het leven is. Ik ben een tevreden knapperd en ik blijf genieten van de kleine waardevolle dingen van het leven. Ik neem een kopje koffie met opgeklopte melk en geniet, gewoon weer met die hoofdletter G. Het leven is goed, ik ben moe en ga straks als de kinderen op bed liggen toegeven aan deze vermoeidheid, maar nu nog even niet, omdat het nog even te leuk is om het toe te laten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten