vrijdag 20 juli 2012

vrijdag 20 juli 2012

Vandaag zit er al echt een vakantieritme in. We zitten pas om half negen aan het ontbijt. Florine komt gezellig en dan gaan we met zijn allen naar de stad. Ik wil 2 joggingbroeken hebben. We gaan met de auto en het is een gezellige boel. Ik ben zo geslaagd en dan lopen we via de C&A terug naar de auto en daar zien Florine en Puck een mooie pet en een mooie hoed voor me. Het zijn inderdaad leuke dingen en ik besluit ze beiden te kopen. Puck wil de hoed ook eens op, zeker op vakantie. We maken een tussenstop bij Delifrance en daar eten we een softijsje met elkaar. Dan naar de auto en weer naar huis. Voor het middagmaaltje hebben de kinderen wensen. Florine heeft wel trek in knakworst en dat wil dan iedereen. Guus wil tosti's. Dus ik maak broodjes knakworst en tosti's en er wordt heel goed gegeten. Daarna ontstaat het idee om een winkel op het gras te maken. We dopen de winkel de dr. Ariensgalerij. Guus, Puck, Teun en Florine prijzen elk afzonderlijk hun spullen aan. Ze hebben van gekleurd papier geld geknipt en binnen spullen bij elkaar geraapt. Ik besluit heerlijk te gaan winkelen in deze galerij. De prijzen zijn niet mis. 1000 euro voor een schelp en 10 euro per oliebol. Als ik vraag of er overal goud in is verwerkt word ik raar aangekeken. ik ga na mijn aankopen even lekker in de luie stoel liggen en ik val echt in slaap en word wakker van mijn eigen snurk, ik lach om mezelf. De kinderen gaan een hut bouwen en ik vind het geweldig om te zien. Ze krijgen ranja van mij in de hut en een snoepje. In de hut spelen ze met de Nintendo en later met de ipad en de iphone en er wordt gekleurd. Ik ga weer even wat in de koffers stoppen en ineens staat mama op zolder. Ze komt zeep en bonbons brengen die weer bij haar gebracht zijn door oom Albert en tante Riek. Zij hebben hier vanochtend tevergeefs aan de deur gestaan, ik was namelijk met de kinderen in de stad. We drinken wat en dan komt Monique even langs, ze wil even weg, maar Florine besluit hier te blijven. De meiden hebben al wel bekonkeld dat er vandaag weer gelogeerd gaat worden. Puck bij Florine en het mag van mij als ze op tijd gaat slapen. Vakantie is feest. Ik ga nog even naar de supermarkt en als ik weer thuis ben dan gaat mama naar huis. De kinderen ruimen alles keurig op. Ik start met koken en als snel is Henry thuis. Ik vraag de meiden of ze hier willen eten. Puck wil wel, maar Florine liever niet. Ik vertel de meiden dat we vandaag vandaag aardappeltjes uit de oven, sperziebonen, sla en vlees eten en Florine zegt 'oh, dan eten we bij ons, want ik heb gisteren al aardappels, vlees en groente gehad'. Bij Puck slaat de twijfel toe, dus we zullen zo wel zien hoe het gaat. Er is in ieder geval eten genoeg voor iedereen. Ik ben moe, dus vanavond zal ook ik vroeg weer op bed liggen. Ik heb genoten van deze dag, een heerlijke dag, met veel gelach en vrolijkheid. Tijdens het koken zitten ze alle vier even voor de TV, even een rustmoment voor de kinderen. Deze dag hebben we allemaal omarmd en het heeft zonnestralen geregend. De zon heeft ons vandaag toegelachen, een zalige dag!



Samen in de zelfgebouwde hut, met snoep, stiften en de Nintendo, PRET!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten