donderdag 19 juli 2012

donderdag 19 juli 2012

Het is lang geleden dat ik zonder slaappil zo redelijk heb geslapen! Ik kom 's ochtends moeilijk mijn bed uit, omdat het er zo aangenaam is. De kinderen zijn al beneden en Henry is naar zijn werk en ik besluit om 8 uur dan toch maar uit bed te gaan. Beneden zitten mijn gamers op de bank en in koor hoor ik 'goedemorgen mam'. Dit is een prachtige start van de dag. Ik zeg goedemorgen terug en ga lekker brood voor hen smeren en chocolademelk maken.  Voor hen allen brood met gekleurde hagel en chocomelk. De chocoladesnorren zitten tegenover me en smullen. Vandaag willen ze de sportkleding weer aan en ik vind dat toch een partij schattig staan. De jongens hebben zich gestopt in net iets te grote voetbalbroeken en te lange sokken, hilarisch! Zij vinden het verre van hilarisch en voelen zich onderdeel van het Hup Holland Hup team. In hun gedachten behoren ze tot de beste voetballers, nu ze de kleding dragen. Puck is voelt zich Miss Sporty in haar roze joggingbroek outfit. Ze huppelt, danst en springt. Zo gaat dat bij kinderen. Doe ze een piratenpak aan en ze zijn meteen een piraat en gedragen zich ook zo. In feite heb ik dat ook wel een beetje. Ik gedraag me naar wat ik draag, want dat geeft mij dan ook het bijbehorende gevoel. Draag ik hakken dan voel ik me vrouwelijk en loop ik charmanter, zet ik mijn voeten bewuster neer. Grappig dat dat kan worden veroorzaakt door kleding of schoenen. Je ziet het ook op bruiloften, de bruid, die op deze dag gehuld gaat in een mooie outfit, loopt, lacht en beweegt zich precies zo als de kleding dat voorschrijft en voelt zich die dag de meest mooie verschijning die er is. Uiterlijk en eigenwaarde zijn als het ware onlosmakelijk met elkaar verbonden. We kunnen dit ontkennen, maar toch is het zo. Ik ben me hier nu van bewust. Als in het najaar diep uitgesneden shirts in de mode zullen zijn dan zal ik me dagelijks bewust zijn van het feit dat ik maar 1 borst heb. Ik zal zo'n shirt niet snel dragen en zal me bewust zijn van het feit dat mijn uiterlijk afwijkt van de norm. Ik zal dus een ontwikkeling moeten maken in uiterlijk en eigenwaarde. Ik zal moeten accepteren dat ik met mijn uiterlijk, mijn eigenwaarde zelf creëer. Ik zal me mooi moeten voelen met één borst en dit moeten accepteren. Als ik dat doe dan kan ook in mijn geval uiterlijk en eigenwaarde weer in balans komen. Ik kan dat alleen zelf doen. Als zegt men mij straks honderd keer dat ik er goed uitzie, ik moet het zelf geloven en dan straal ik het ook uit. Net zoals dat nu het geval is. Ik heb me leren accepteren zonder haar en met Rubensvormen. Ook dat heeft even tijd nodig gehad en ook nu voel ik me nog gewoon Hanneke en straal ik dat ook uit. Het enige dat anders is dat ik me van dit alles bewuster ben en hier bij stil sta en dat heb ik in het verleden nooit gedaan. Het maakt mij een bewustere vrouw en eigenlijk is ook dit een verrijking. Mensen beoordelen op uiterlijk deed ik al niet, maar nu kan ik er zelfs boos om worden als ik het mensen zie of hoor doen. Vandaag regent het helaas geen zonnestralen. We gaan deze dag omarmen en we doen dat met zijn vieren. We hebben veel voorpret, want de koffers liggen boven en die vullen we op ons gemak. De kinderen hebben hun waterpret al zeker gesteld. In de koffers zitten al waterpistolen, waterballen, vleugeltjes, stokjes om op de duiken, duikbrillen en zwemkleding. Verder dan deze spullen komen ze niet, want meer hebben ze niet nodig zeggen ze. Voor hen is vakantie waterpret. Ze hebben de stoerste verhalen. Ze zullen van de piratenglijbaan gaan en duiken en mama gaat elke dag met Puck een paar baantjes zwemmen. En dat gaan we doen plezier maken en genieten en daar zal het water een grote rol in spelen, evenals dat ijsje dat ze van papa elke dag een mogen eten. Deze onbevangen sfeer die gaan we deze vakantie vangen en die gaan we beleven. Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar een vakantie als naar deze vakantie. Ik maak niet teveel plannen, maar in mijn hoofd bruist het en dat is een heerlijk gevoel.
Vanmiddag wil ik even naar Someren naar Yvonne toe om de bril van Puck op te halen en de knuffel die er is blijven liggen en gewoon om even lekker te kletsen. Vandaag wordt een mooie dag, CARPE DIEM!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten