woensdag 11 juli 2012

donderdag 12 juli 2012

Gisterenavond heb ik genoten van een gezellige avond bij Yvonne, Peter, Francelle, Harry en Veerle. Ik ben er samen met Bernadette en mama naar toe gegaan, eigenlijk nog voor het slagen van Veerle. We hebben echt lol gehad. Eenmaal thuis snel mijn bedje opgezocht en voor mijn doen heerlijk geslapen. Onze Teun was gisterenavond al niet fit, maar vanacht was hij helmaal niet fit. We hebben zijn matras bij ons op de kamer gelegd en daar lag hij dan in bed, met zijn voetbalsokken aan. Vanochtend wilde hij ook niet uit bed en dat is niets voor Teun. Toch rond half 8 vond hij het welletjes. Met rode wangen zei hij dat hij fit was. Ik zie dat Teun verre van topfit is, maar hij wil er niet aan toegeven. Aan het einde van de dag zal hij wel instorten. Van wie zou hij dat toch hebben? Ik douche me eet een boterham en ben klaar om naar het ziekenhuis te gaan. Ik ben erg benieuwd en heb al mijn vragen op mijn ipad staan. Ik voel nog geen spanning, maar ik ken mezelf, die spanning komt pas zodra ik in de behandelkamer zit. Dan pas vliegt er vanalles door mijn hoofd. Ik ga deze ochtend met Henry mijn ziekenhuisronde doen. We zullen pas vanmiddag weer thuis zijn. We plukken deze dag en ik ga er vanuit dat deze dag mooi nieuws gaat brengen.

En wat heeft deze ochtend goed nieuws gebracht. De tumoren hebben bijzonder goed gereageerd op die Takkekuur :) De grotere tumoren zijn zelfs geslonken tot 5 mm!!!! Ook de lymfeklieren zijn in grootte afgenomen. Kortom ik heb niet voor niets 18 weken moeten afzien. Uiteindelijk zal de operatie en het microscopisch onderzoek van de borst en de lymfeklieren dat de patholoog uitvoert nog meer opleveren, maar voor nu zijn we gewoon blij met deze tussenstand na fase 1. Helaas is nog niet te melden wanneer ik geopereerd ga worden, dat horen we pas 18 juli en ook hebben we dan een afspraak met de anaesthesist voor de pré-operatieve screening. Op vakantie kunnen we in ieder geval! De chirurg is gelijktijdig met ons op vakantie, dus onze vakantie staat niet op het spel. De chirurg kan in ieder geval mij goed uitgerust opereren, dus de operatie kan niet anders dan fris en fruitig verlopen :) Ook wordt vandaag mijn port a cath doorgespoeld. Ramon prikt me weer in een keer goed aan en het is echt een fluitje van een cent, na 10 minuten sta ik weer buiten. Kortom een goede ziekenhuisochtend met goede berichten, dat geeft weer kracht en moed. Dus op volle kracht vooruit.

Onze Teun is als we thuis komen nog steeds niet fit, maar na een aardig slaapje ontwaakt hij weer top. Ook Guus wil aandacht en zegt ook een beetje ziek te zijn. Omdat ze ziek zijn mogen ze van mij op de dag TV kijken en even op de Nintendo. De twee mannen praten daar met elkaar over en Teun zegt met zijn hoge stemmetje tegen Guus: 'wat zijn wij toch een bofbipsen vandaag he Guus'. En onze Guus beaamt dat. De 2 mannen hebben gewoon een rustdag en dat bevalt hen prima. Ik denk dat ze morgen weer helemaal topfit zullen zijn. Puck is met vriendin Nadine naar Irrland die Bauernhof Erlebnisoase in Duitsland. Zij is aan het genieten daar onze bofbips. Vandaag is een mooie dag, vanavond drinken we een lekker glaasje(s) rosé op de goede tussenstand. Genieten van het leven, elke dag plukken en de dagen omarmen. Dat moet het zijn, ik proost op het leven!!!!

1 opmerking:

  1. Rozeta Panova
    Hallo Hanneke,
    Er is nog iemand die niet altijd even goed kan slapen en piekert over dezelfde problemen zoals jij, maar ook heel erg geniet van elke dag en van het leven! Proost! Vandaag heb ik mijn 4-de TAC kuur, dus geen rosé, maar wel een groot glas Flevo appelsap, hoor.
    Ik wil graag iets kwijt: dat ik Heel Erg graag je blog dagelijks lees, want ik zie mijn eigen gedachten weerspiegelen en ondanks dat wij elkaar niet kennen, ben je een soort 'Soulmate'voor me in deze periode van mijn leven.
    Toen ik hoorde dat ik ziek was, ging ik gelijk opzoek naar informatie en vooral naar persoonlijke ervaringen en belevenissen van andere vrouwen. Ik heb andere blogs ook weleens gelezen, maar jou blog volg ik echt trouw. Dat doe ik, want jij bent een heel positief, open en diepgevoelig mens, jij schrijft lekker luchtig en boeiend, maar jij bent vooral een zeer betrokken, kundige en liefhebbende moeder! Ik kan nog veel meer noemen hoor…
    Enjoy van jullie vakantie binnenkort en heel veel succes met de volgende fase.
    En het gaat je zeker lukken met jouw positieve instelling. Ga zo door!
    Jij en je gezin verdienen het!!
    Mijn hartelijke groetjes,
    Rozeta Panova

    BeantwoordenVerwijderen