dinsdag 3 juli 2012

dinsdag 3 juli 2012

Het is een heerlijke dag. De eerste vakantiedag dat de kinderen ook thuis zijn. Henry kan rustig naar zijn werk en hier is in de ochtend geen tijdsdruk, maar rust en gezelligheid. We zitten om kwart over acht aan tafel, eten een boterhammetje en bedenken wat voor activiteiten we vandaag kunnen doen. De wensen worden opgesomd: Een watergevecht, naar de speeltuin, een voetbalspel in de tuin met flessen gevuld met water en een stukje fietsen. Allemaal leuke buitenactiviteiten, daar gaan we zeker gehoor aan gaan geven. Ik heb Teun verteld dat de Nintendo tot na het avondeten in de kast blijft en hij vindt het goed. De kinderen zoeken zelf hun kleding uit. Het resultaat is dat Teun winters gekleed vandaag; hij had er niet aan gedacht korte mouwen en een korte broek aan te trekken :) Guus en Puck dragen gewone zomerkleding, zij willen het niet te warm te krijgen vandaag. Ze kammen hun haren, Guus smeert goed wat Jip en Hanneke gel (zoals hij dat zegt) in zijn haren en ze poetsen hun tanden. Ik hoef ze nergens meer bij te assisteren. Ze zijn zo zelfstandig geworden de afgelopen maanden. Met de juiste aansporing kunnen ze eigenlijk alles. Ik ben echt een trotse mama. Ze gaan buiten spelen en Puck assisteert me in de keuken. Ze wil perzikjam, dus die maken we samen en we maken guacemole samen. Ze helpt me ook met de Tilapiaschotel voor de avond, gezellig samen in de keuken en we babbelen er samen lekker op los. Daarna gaat ze buiten spelen en komt mama op bezoek. In de middag eten we gezellig met elkaar. Na het eten gaat mama naar huis. De zon lacht ons vandaag tegemoet en het is wederom een bijzonder mooie vakantiedag. De middagactiviteiten wachten op ons en we gaan die ten uitvoer brengen en genieten, het blijven de kleine dingen die het hem doen.

Guus heeft met het nodige valsspelen het spel gewonnen :)
Puck in de aaval op Teun, Teun gilt het uit :)
Guus probeert Teun te raken, zijn waterpistool is echter waterloos :(
We starten met de wateractiviteiten. Allemaal in de zwemkleding, emmer gevuld, waterpistolen in de aanslag en gaan........Guus heeft een behoorlijke drive en wil eigenlijk in alles winnen. Hij is hierin erg vindingrijk en past met de regelmaat van de klok de regels dusdanig aan in zijn voordeel. De jongste van het stel regelt het voor zichzelf wel. Na alle wateractiviteiten is het goed rusten. Puck, Teun en Guus maken bedjes voor zichzelf en gaan 'zonnebaden'. ik verwen hen met ranja en wat chippies. Ze genieten met volle teugen. Dan gaan de kleren weer aan en gaan we op de fiets naar Stiphout. Ik stop bij de apotheek en haal mijn medicatie op, ik krijg meteen een medicijnenpaspoort, dat ik voor onze reis kan gebruiken. Alles staat er keurig op vermeld. Vanuit de apotheek fietsen we naar il Circo en daar genieten we op het terras van een heerlijk ijsje. Het is muisstil aan onze tafel en we zitten met zijn vieren geluidloos te smikkelen. Als we naar huis fietsen gaan ze met elkaar op de trampo. Het zijn net 3 kleine acrobaten en ik bewonder hun inventiviteit en sprongkunst. Ik heb de tilapia in de oven staan en dek de tafel en doe de ranja van de kinderen in champagneglazen. Ikzelf neem een heerlijk glaasje prosecco. Henry komt pas heel laat thuis, dus wij eten al eerder. Ik roep ze naar binnen en ze vinden het geweldig. Guus vraagt of het echte kinderwijn is en ik zeg dat het kinderwijn is. Met de zonnebrillen op proosten we op deze bijzonder mooie dag en beginnen we aan de maaltijd. Ik vertel hen op hun verzoek verhalen over vroeger en toen ze nog klein waren. We hebben het over waar we allemaal op vakantie zijn geweest en we hebben het zo gezellig met elkaar. Na het eten mogen ze nog even buiten spelen, daarna gaan we badderen, lekker soppen, zodat ze morgen weer fris en fruitig zijn als ze gaan logeren bij opa en oma Putten en daar hebben ze echt zin in.


genieten van de 'kinderwijn', ranja in een champagneglas :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten